|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det blev en 530 XD preLCI. Hade 80mil hem så jag fick testa bilen ordentligt. Motor och växellåda fungerar underbart, härligt motorljud och skön kraft från sexan, Chassit är perfekt inte för stötigt men samtidigt spänstigt. Däck 225/50 17 tyvärr lite obalans i bakdäcken. Förbrukningen höll sig vid 0,75 i motorvägsfart 120-130 med nästan 100kg däck i bagaget, ska kolla motortempen för att se om termostaterna är ok. Inga komfortstolar, efter lite justeringar så hittade jag en position som funkar för mig så standardstolarna är ok fast det hade varit skönt med mer komfort men man kan inte få allt. Bra bredd halv/helljus (xenon/halogen)saknar lite längd på helljuset. Får bli x-ljus innanför grillen. Tack alla som engagerat sig i denna tråd! Mvh Jörgen |
|
|
Härligt! Grattis. :-) Länk eller bilder vill vi se ;-) |
|
|
Grattis och lycka till! Ang helljuset så finns en fördel på pre LCI; tack vare separata halogen helljus (tillsammans med yttre bixenon) så kan du xenon-convertera dessa och få ett hyggligt helljus. Så har jag gjort på min och har betydligt bättre helljus vid jämförelse med LCI. Dessa yttre separata helljus saknas tyvärr på LCI och på senare BMW :( (Jag är rädd för älgen så jag har dessutom 3 st stora xenon extraljus i snabbfäste, som går att montera eller demontera på mindre än 120 sek...) |
|
|
Låter intressant med att konvertera. Fast det ser trångt ut, måste man loss med strålkastaren? Ska köpa en Haynesbok. |
|
|
(De separata helljusen är självklart de inre... hjärnsläpp..?) Det är enkelt att plocka ut lyktorna, några få skruvar bara. Men kolla exakt hur de sitter i fästen/hålen så du får rätt ljusinställning när du skruvat tillbaka dem. Se till att använda xenonkit med bra kvalitet och "speedstarter" så de tänds omedelbart när du slår på helljuset. Första gången är det lite trixigt att få ut lyktorna, akta så du inte repar under lyktan. Rentvättad bil är bra när man meckar... Sedan du gjort det en gång så är det enklare nästa gång (t ex när du ska polera lyktglasen, eller sätta in vita LED i ringarna...) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.