AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.010

F30 Adaptiva ljus, mötande förstår inte finessen...

Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Har den, som jag tycker, fantastiska funktionen Adaptiva ljus med helljusassistent. Har nu kört med detta i två år och får ständiga blinkningar från mötande trafik... Jag har själv kollat om det bländar genom att möta min egen bil, samt ligga framför den och testa när den gör "korridoren" med helljuset bakom mig. Fungerar perfekt, inga bländningar. Min teori är att folk tror att man har helljuset på (vilket man iofs har) och blir förbannade över detta fastän de inte blir bländade... Vad säger ni andra som har denna funktion, upplever ni samma sak?
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Jag har funderat lite över hur det ser ut för bilarna runtom, det är ju rätt mycket ljus som lyser runtomkring dom andra bilarna. Har inte fått några blink men har upplevt det som att den är lite sen att blända av mot mötande i vissa förhållanden. Speciellt lastbilar när de kommer över ett krön, eftersom den inte uppfattar takljusen som tillräckligt starka för att den ska blända av. Men vid normala förhållanden så har jag inte fått några blink mot mig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.