|
|
|
|---|---|
|
Har som sagt problem med mitt centrallås på min 535d -07 touring. Problemet är att det inte går att låsa bien med fjärrkontrollen, efter man öppnat bagageluckan. Då får man stå och öppna och stänga fram och tillbaka för att det ska fungera och ibland är den helt död. har även haft lite problem med radiominne och stolsminne, men vet inte om det finns samband. Jag köpte en begagnad antennförstärkare på skroten och testade, men det var samma symtom kanske lite bättre men den fungerar inte 100%. Frågan är nu hur man vet 100% att bägge antennförstärkare är ok eller om jag måste lägga 2700 kr på en ny för att sedan upptäcka att det är något annat. Någon som vet hur man kan mäta upp kablaget till antenn förstärkaren? Tycker inte om att bara byta grejor som man inte vet är sönder! Någon som vet hur man felsökt på BMW i en sådan situation? | |
|
Det går att mäta på dom kablar som går in i antennförstärkaren, finns en äldre tråd ang. detta här på forumet med info om vilka kablar som går vart. Lite naivt köpte jag en helt ny antennförstärkare på BMW och bytte ut, ingen skillnad öht. Så idag bytte jag själv alla kablarna i bakluckan (köpte ett rep-kit från Tyskland). På högersidan var 3-4 kablar helt av och alla andra var på väg att gå av. På vänster var nästan alla hela frånsett ström till bakrutevärmen som var helt av. Jag trodde tidigare att kablarna skulle vara av där dom böjs vid själva gångjärnen till luckan, men alla mina kablar var av en bit in. /eFx |
|
|
eFx. Om du hittar inlägget från augusti kan du väl skicka den som länk. Mvh Fredrik |
|
|
Tyvärr, har letat men hittar inte på det igen. Vet att det var en kort tråd med ett av svaren som var rätt långt om just hur man felsöker antennförstärkare kontra kabelbrott. /eFx |
|
|
Har mätt på stora kontakten idag! Fyra kablar brun vit/röd Vit/svart vit/röd (grövre) och om jag mäter vit/röd mot brun blir det 11,2 volt vit/svart mot brun blir 4,8 volt vit/röd mot brun 0 volt hade loss kablarna och kollade och de verkade hela! någon som tror att detta kan stämma? |
|
|
Hur mårsjälva fjärrkontrollen? Det brukar finnas säkerhetsfunktion att förhindra att låsa bilen med nyckeln inne i bilen som känner av om fjärren är inne i bilen eller utanför. OK jag spånar lite. Får du inget felmeddelande på idrive? |
|
|
Jag har ju 2 nycklar och ibland funkar bägge att låsa med och ibland ingen! tror som sagt inte felet sitter i bägge nycklarna. Problemet är att när det funkar så funkar det hela tiden, tills att du öppnar bagaget då slutar det fungera. och ström i kablarna verkar det ju vara. så det lutar väl åt antennförstärkaren ändå. Kaparn, hur menar du med nycklarna? hur kollar man detta? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.