|
|
|
|---|---|
|
Vad är det för röd lampa som lyser på bild 17? Liten prick mellan km och 106.6. /Martin | |
| Bild 17? | |
|
Oj :) Länk |
|
|
Jag har fått för mig att den lyser om mätarställningen i kombiinstrumentet skiljer sig mot den lagrad i ljusmodulen, jag är dock inte säker. Nån annan kanske är mer insatt? :) // Johan |
|
| Precis, antagligen har man bytt något eller manipulerat instrumentet, gissar på det senare då jag tycker det är för låga mil. | |
|
Helt sanslöst sliten E38, ett vrak i mina ögon. Så här såg min ut vid "samma miltal" Länk |
|
|
Tycker inte det var så farligt, men man måste vara ärlig med milen. |
|
|
Då var det som jag hade för mig, synd att den inte tänds på alla bilar som manipulerats. Tor: Jo visst ser den mer sliten ut än din, dock har den ju säkert rullat mer också. Den hade nog inte mått dåligt av en riktig rekond både inne och ute. Sen så är tyvärr ljust softleder sjukt svårt att hålla efter om den rullar dagligen, hade det i min iL. Är inte på något sett intresserad av bilen men har aldrig(?) todigare sett denna röda lilla lampa lysa på någon BMW. /Martin |
|
|
Hej, Den röda lilla punkten kallas på utrikiska "tamper dot" eller "manipulation dot" och tänds, när kodningen i instrumentet (IKE), ljusmodulen (LCM) resp. startspärren (EWS) inte stämmer överens. BMWs arbete med att förhindra mätarskruvning har fortlöpande utvecklats, så exakt vad som är fel här, kan man nog bara få fram med historik och någon felkodsläsare e d. Efter ett totalt misslyckat försök att laga pixelfel blev jag själv tvungen att byta instrument och valde ett begagnat med något högre miltal (som jag kan leva med). Så jag har sett "tamper dot" i rödögat och det blev ganska mycket studier på nätet för att få till allt... :-) /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.