AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.025

Byte till någon 2-din-stereo med blåtand i E39 523i - 1998?

Hallå där!
Lite färsk på allt detta, provat söka men känns som en djungel..
Har tänkt att byta till en 2-din i min blivande bil, dock så undrar jag om det är möjligt utan allt för mycket stök och modifikationer?
Så tänkte jag kolla efter lite tips/tricks samt ifall någon har någon slags rekommendation på enhet?
Det jag är ute efter är en snygg/stilren samt enkel enhet med blåtand för att streama Spotify, har dock kikat lite på Android-enheter så man kan köra rakt från enheten samt få tillgång till Google Maps och sådana finesser, någon som har erfarenhet från det?
Länk
Länk
Mvh / Förvirradkille_90
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Om du vill ha något modellanpassat med Android kika på den här:

Länk

Annars hade jag rekommenderat en 1 eller 2-din från Alpine.
Någon som har någon erfarenhet med sådana spelare? Lär jag behöva modda om en massa eller är det bara plug and play på det hela?
Setat och kikat en hel del ikväll på "Kina-spelare", och de ser ju ruggigt nice ut och inte heller nå vidare dyra heller, men är det någon kvalité?
Och hur funkar de med touchen och sådant på vintern när det är kallt, har en Pioneer AVH-X2600BT i min Volvo just nu, och den tål bara ned till -30 grader tror jag det var..
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Just den modellen jag länkade har fått bra kritik. Läser du produktinfon så står det vad som krävs för att installera den.

Kan inte svara på hur touchen fungerar när det blir kallt. Dock kan du väl nyttja de fysiska knapparna och knapparna på ratten om det skulle fungera dåligt.
Lutar åt att det kommer bli en sådan, de verkar sjukt smidiga, bara att plugga in typ såvitt jag förstår det?
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Japp det ska vara bolt on så länge du inte har DSP.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.