|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Audi har någon form av sports edition också till företag: Länk "Måsten" i min mening är sportstolar, xenonljus, halvskinn/alcantara, pdc, gärna 18", hoppa över sportchassit, hemskt gärna S-line exteriörpaket. ------- //Lövet |
|
|
turbo4ever, DAB-radio? Där måste du väl skämta? :) Det lär väl vara det sista man har nytta av i Sverige. |
|
Verdi |
Jag använder min DAB-tuner varje gång jag kör i princip. Fungerar klockrent. Får in fler kanaler än jag får på FM-bandet här i Uppsala. Länk "Under 2009 startade tester av DAB+ på en andra frekvens, med program från bland annat kommersiella radion. I november 2013 sänds följande kanaler i digitalradion (DAB/DAB+):[källa behövs] SR P1, SR P2 Klassisk musik, SR P2 Musik, SR P3 Star, SR P3, SR P4 Stockholm[källa behövs] Mix Megapol, NRJ, Rockklassiker, Vinyl107,[källa behövs] Rix FM , Radio1, Bandit, Lugna Favoriter,[källa behövs] SR Minnen, SR P7 Sisuradio, SR Knattekanalen, SR Världen[källa behövs] Dansbandskanalen, Skärgårdsradion[källa behövs]" Dvs du har en hel hög kanaler. Och ljudet är vad jag kan bedöma väldigt bra. ps. Verkar dock som att det bara fungerar runt Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala och Luleå dock. Så jag har nog bara haft tur. Tror DAB är standardutrustning i England där jag beställde min bil. |
|
Håller med lövet - vi har en A4 som tjänstebil, en på alla sätt utmärkt bil. Främsta ålderstecknet tycker jag är interiören och typsnitt i menyerna men det kan man leva med. Byggkvaliteten ligger ett snäpp över F31 de gånger jag jämfört. Försök få med quattro, det ingår ibland i vissa kampanjer. Vad du bör se upp med Audi är att deras förmånsvärden inte alltid är i paritet med inköpspriset. Ex så var vår A4 bruttoprisad till ca 350kkr om jag minns rätt och med företagsrabatt så blev det 300 jämnt - fast förmånsvärdet motsvarade bruttopriset... |
|
|
Kristoffer_L, så ska det vara om man har korrekt värde. Det räknas på vad en privatbil kostar i den modellen/anmälan till Skatteverket. Exempelvis är förmånsvärdet för nuvarande erbjudande på femserien typ 333 tusen men förmånsvärdet 355, det som en privatperson kan köpa den för. En schablonrabatt på 10% av extra utrustning brukar anses okej. Förmånsvärdet har alltså ingen direkt koppling till vad du betalat. |
|
|
Det är ju en jättefin fin bil egentligen - saknar Navi samt automat om du frågar mig. Men jag körde den gärna. 318dT: Advanage Edition • Alarm • Takrails • Förvaringspaket • Parkeringssensorer, bak • Regnsensor • Xenonstrålkastare • Farthållare • Belysningspaket • Bluetoothförberedelse Business samt USB-anslutning Lounge Pack • Komfortöppning • Panorama glastaklucka • Solskyddsgardin för bakre dörrsidor • Harman Kardon högtalarsystem Sport Line M-sportratt Vinterdäck |
|
| Micleg: Jo jag vet att det fungerar så, fast tidigare har ju bl.a. Volvo registrerat sina businessmodeller hos Skatteverket och på så sätt fått ned förmånsvärdet. | |
| Sim: ja, egentligen! | |
|
Planerad leverans till vecka 1. Bilen kommer kännas tunn och slö mot GT'n, men jag får försöka leva med det. 7AC Sport Line 255 Sportläderratt 2A6 17" Lättmetallfälg dubbeleker 392 481 Sportstolar 4AT Interiörlist Svart högglans 4DN Accentlist Korallröd matt ZCE Advantage Edition 302 Stöldlarm med fjärrkontroll 3AA Takreling slimline matt 493 Förvaringspaket 507 Park Distance Control (PDC) bak 521 Regnsensor 522 Xenonljus 544 Farthållare med bromsfunktion 563 Belysningspaket ZLP Lounge Pack 322 Komfortöppning 402 Panorama glastaklucka 417 Solskyddsgardin för bakre dörrsidor mek. 688 Harman Kardon högtalarsystem 216 Servotronic 6AK ConnectedDrive Services 6AP Remote Services 6NS Bluetoothförberedelse Professional samt USBanslutning 6S4 Svensk språkversion 6WA Instrumentkluster med utökat innehåll 249 Multifunktion i ratt 258 Runflat däck 2PA Låsbara hjulbultar 2VB Däcktrycksmonitor 428 Varningstriangel 465 Fällbara ryggstöd 494 Stolsvärme fram 4AE Armstöd fram 502 Strålkastarspolare 520 Dimljus 534 Klimatautomatik 575 Extra 12 Voltsuttag 5DA Deaktivering Passagerarairbag 6AC Intelligent emergency call 6AE TeleServices 885 Svensk instruktionsbok 9AA Transportskydd |
|
| Nu ska vi inte bagatellisera klustrets astronomiska känslohöjning, det GÖR en stor skillnad mot den tråkiga tandarddisplayen och analoga förbrukningsmätaren. Men, M-Sport ratten är ett måste. Nog kan du ta bort något annat och välja båda, 1700 för klustret bara. Make it work. | |
|
Oj, missade sida två och tre :-p Grattis OP! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.