|
|
|
|---|---|
|
Hej,undrar om någon har haft något problem med sin M135:a ? Det ända felet jag har haft är att det vibrera lite i vänster dörr,BMW plocka ner dörrsidan och det visade sig vara ett av klippsen som var skadat fick byta det nu okej . Själv har jag inte haft några skrikande bromsar som en del andra fått. Mittt första oljebyte var vid 120 körda mil,fick idag upp på displayen att det var dags att fylla på 1 liter olja har har kört 1480 mil ,är olje förbrukningen okey 1l på 1480 mil? Ska byta olja nu i oktober på bilen känns bättre med lite tätare byten Bilen har gått 1610 mil nu. ///bmwlars | |
|
Tjena, antar att även F21 ägare är välkomna att bidra till tråden. Har endast haft bromsar som gnäller lite. Annars har jag aldrig haft så lite problem med en bil som med min M135i och jag har ägt väldigt många BMW bilar. 1800 mil i skrivande stund. |
|
|
Jajamen är F21 ägare välkomna! ///bmwlars |
|
|
Jag fick också pytsa i en liter olja efter ca 1500 mil. De problem jag haft är: - delvis släpp av svartkrom på ändrören (bytt på garanti) - sprucken färg på en av "radioknapparna" (bytt på garanti) - backspegel som halkar ned en aning ibland, dvs om jag ställer in backspegeln så jag ser hela bakrutan så halkar den ibland ned efter några dagar så att jag ser en bit av överkanten på baksätet också. (kontrollerat på verkstad men de hittar inget fel) - dålig känslighet på regnsensorn (kontrollerat på verkstad men de hittar inget fel, verkar vara dålig konstruktion helt enkelt) |
|
|
Har idag varit inne på BMW verkstand och justerat motorhuven som stack upp lite på högersida bland annat sänkte dom grillen lite och skruva även på justerskruven som sitter på motorhuven,det blev bra. ///bmwlars |
|
| Dålig känslighet på regnsensorn är ett standard BMW fel som finns på alla modeller. Jämfört med tex Mercedes är BMW 15år efter. | |
|
Har inte haft några problem med min bortsett från dom gnisslande bromsarna. 1760 mil tog det innan den ville ha 1 liter olja. Nu har den gått 2060 mil. |
|
|
Clubsport , Kul att se att du är med igen! ///bmwlars |
|
|
Regnsensorn fungerar dåligt, emellanåt mycket regn på rutan utan att torkarna går igång trots justerings vredet uppsatt på högsta känslighet! Annars nöjd med bilen! idag hade jag en BMW 428i framför mig som drog på efter en liten stund 200km på mätaren bilen är mycket kör-stabil märkte knappt farten för en jag såg på mätaren. ///bmwlars |
|
|
Damaen: Jag känner igen det där med att backspegeln liksom vinklar sig nedåt med tiden. Får vinkla upp den ett par gånger i veckan. Regnsensorn fungerar lika bra/dåligt som i mina tidigare BMW. Tycker den gör sitt jobb ganska dugligt. Annars inga problem än! Precis passerat 4000mil, dock bara de sista 400 i min ägo.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.