AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.053

Tips om dragkrok till e46 touring?

Är det någon som köpt dragkrok till sin e46'a någon annanstans än på BMW? Är det samma till sedan som touring? Jag intresserad av erfarenheter av pris, kvalitet och montering.
Ska göra lite fotarbete själv, men tänkte stämma av här först om det fanns kunskap att hämta.

Tack på förhand,
T
F.Nilsson
Det ska va samma på sedan och touring,kolla med tex.
med Länk

mvh
F.Nilsson
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Enligt en fackman jag förhörde mig hos om krokar så ÄR det STOR skillnad mellan orginalkroken, om än dyr och eftermarknadskorkar i övrigt. detta förlitar jag mig på och rekommenderar orginalkroken. Köp den tex när det är clubkväll hos din handlare. Då är det 20% på alla reservdelar för medlemmar i www.bmwcs.com
Mvh
Asken
Jag svarar som jag tror att hasso brukar göra, BMW tillverkar inga krokar själva, de köper av någon av de stora tillverkarna i tyskland.
Sedan kan det mycket väl vara så att det bästa köpet ändå görs hos BMW sedan man jämfört utföranden osv.

Har nu beställt en krok för drygt halva BMW priset med har samma specifikationer, återkommer när den är monterad med besked om det var ett misstag eller bra köp. Elsatsen kommer däremot att inhandlas på BMW.

Tack,
T
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
titan8: Jag har aldrig hävdat eller kommer att hävda att BMW själva tillverkar något som helst av det som de säljer mer. Det visar sig om du blir nöjd.
Mvh
Asken
Monterade draget i helgen, det gick mycket smidigt eftersom instruktionerna var tydliga och passformen mycket bra. Mängden plast som behövde tas bort från stötfångaren var mindre än vid montering av draget som säljs av BMW, i det här fallet endast på undersidan.

Elsatsen från BMW var en annan historia, obegripligt varför man ska behöva dra kablar över hela bilen fram till ljusomkopplaren mm. bara för att få ström till släpets lampor. Det borde inte vara omöjligt att lägga en kontakt någonstans i bak att ansluta reläboxen till, alla signaler samt 12v och jord finns ju där redan. Hur som helst kom allt på plats till slut.

Bosal sålde också en elsats, lite dyrare än den hos BMW, kanske är den smidigare att montera (De har ju inga egna verkstäder som måste hållas sysselsatta).

/T
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
titan8: :)) Bosal gör bra drag.och kostar bara hälften av de BMW säljer, som är väl av aluminium? och blir då klumpigare i utförande ev??.Skulle jag aldrig sätta på min bil:))

"Det går att köpa tvättsvampar oavsett om det är orginalBMWdykare som fiskat upp dom ":D

MVH
Hasso
Hasso :)))

Men när man ska sälja bilen och visar upp kvitton på 52 BMW original tvättsvampar per år i ens ägo, vilken kvalitetstämpel!

/T
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Jah har originaldrag och det är endast plast på undersidan som är borttaget, så jag förstår inte skilnaden som du beskriver ( eller har du en fast krok?)
Freude am Fahren: Jag drog den slutsatsen av de plastbitar som skickades med i BMW's elsats, de hör definitivt hemma på baksidan av stötfångaren ("vecket" under den svarta listen nertill).
Kanske är det annorlunda på 02'or och nyare?
Kanske har jag missförstått något?
Min krok iaf. är löstagbar.
Jag har löstagbar drakrok och när den är borttagen så syns det inte att man har drag. Kroken hakas ju i "uppåt" och elen fälls ner.
St
50
Stefan K
320i touring -01
Vad har du för krok PB?
Vad är priset för en sådan?
BMW originalmonterad. Vet inte fabrikat och pris.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.