|
|
|
|---|---|
| Tja jag har en bmw e92 335 som jag har chipa med vishnu openflash tablet. Först ficka ja fel kod på misständning i cylinder 2 o 6 så byte jag alla tändstift och problemet återstod. Så ja byte plats 1an och 2 så missyändning en flyttade sig så nu köpte jag 2 nya Tändspolar och problemet försvann men nu dök de upp nya misständning på 3 och 4 . Hur ofta ska man byta Tändspolar och har någon haft samma problem | |
|
Tändspolarna är inte normal förbrukningsvara så det finns inget bytesintervall men de är ju ganska ofta problem med dessa på n54. Sen ställs det förstås högre krav på dem när man trimmar. /DJ |
|
|
Vilket bränsle kör du på - oktan alltså? Är det 98 rekommenderat, eller? Annars backa chipningen för att se om sakerna är ok då. |
|
| Ja kör på vpower och steg 2 då ska de vara 99 oktan. Bilen fungerar bra om ja backar chipningen . Har köpt 4 nya Tändspolar så får se om de funkar då | |
| Hur har det fortlöpt med de nya tändspolarna, man tycker att knacksensorn borde dra ner tändningen en smula om den känner att motorn misständer pga av knackningar. | |
| Dom fungerade bra i 1200mil tror ja måste byta dom igen har fått en misständning o felkod , men vet inte om de är för bilen är mappad på 99 oktan o nu på vintern så är vpowern sämre? | |
|
Carbon build up kan påverka, min motor är också lite känslig för allt för aggressiv tändning, jag funderar på om valnötsblästring kan hjälpa. Efter 1200 mil kan det ju vara läge att byta stiften igen om man kört hårt med trimmad bil. Spolarna borde dock hålla. Gällande soppan så borde den inte vara sämre, det som händer är väl att de blandar i mer etanol i bensinen men den är ju ännu högre oktan så det är inget problem gällande misständning. Många blandar ju själva med etanol just för att kunna köra aggressivare tändning. Det kräver dock att man ändrar fuel scalar också så att motorn sprutar in tillräckligt med soppa /DJ |
|
| Stifen byte ja samtidigt så de kanske ät dags och byta stiften bara då.men jag får fel koderna kanske 1 av 100 g när ja gasar. Med mina gammal tändspolar gick de inte o dra på fullt alls men nu går det ska köpa nya stift o kolla. Vad kostar de o lämna in på carbon build om man vill hörs rent ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.