AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.824

Köpa E34 540i eller E39 540i?

Hoj, jag är sjukt sugen på en v8 under huven.

Vilken av e34 och e39 hade ni valt?

Kikar man på blocket så verkar det som att alla är importer.

e39 är klart modernare men e34 har ett snyggare utseende.

Sen håller väl e34 värdet mest.

Länk
Vad har du för budget och söker du 6vxl eller automat, sedan eller touring? Gällande 540i/6 såldes det ett enda exemplar i Sverige en E39 limo-01 med m-paket så helt naturligt med import. De relativt få svensksålda har generellt låg utrustningsnivå. Vad jag "hade" valt behöver du inte fråga:) Mvh Stephan
Budget vetifan. Beror på hur bilen ska användas. Jag behåller gärna min e60 och kör en 540 på sommaren. Är dock frälst i e34an. Ser perfekt ut. Hur ser det ut med värdeminskning på en från typ -95?
6 växlad tar jag gärna. Måste vara ovanligt. Vad är det för utrustning man söker till en e34?
Som ren sommarbil skulle jag definitivt välja E34. Värdeminskning borde vara obefintlig. Priserna var nog till och med på väg upp ett tag men det känns som de gått ner en aning igen den senaste tiden. Men håller du bilen i skick så kommer den inte att minska i värde.

Angående utrustning tror jag de flesta har en ganska lagom nivå. Finns en del utan skinninredning, skulle undvika dessa. Viktigast är ändå historik och skick.

Mvh Johan
Håller du bilen i skick håller den värdet eller stiger. Det viktigaste oavsett E34 eller E39 är att köpa en i riktigt bra skick. Det är dyrt att åtgärda fel/brister. Denna 01a gillar jag Länk

Utrustning som jag har som jag helst har på E34 är: taklucka, klima eller klimaautomatik, diffspärr eller ASC+T, larm, M-chassi, läderklädsel, värmesitsar, dubbla airbags, bakrutegardin. Det går att göra ett eller ett par avsteg och numera när det finns färre och färre fina får man nog ta även en tomhylsa (går ju att eftermontera klima, diffspärr, m-chassi och läder) dock hade inte JAG gjort det. Men så har jag redan några:).

På E39 vill jag ha nivån som 01an har + elgardin.

Mvh Stephan
Ok. Den jag länkade innan var redan såld :( Jag fortsätter min jakt. Sedan letar jag. Absolut helst e34..
Ra
702
Rallyfinnen
740 -94
750 -07
E34:an har nog den bästa v8:an också(4L), minst bekymmer och trevlig karaktär. Passar perfekt i E34!
Ju nyare v8 desto mer bekymmer, 'det var bättre förr' :)
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Länk

Den här kom upp idag, kanske kan vara något?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.