|
|
|
|---|---|
|
Tja är på jakt efter obd , diagnos kabel med program till Bmw ni som har erfarenhet och ev använt olika allternativ , har ni något att rekommendera , vill ha ett program som klarar nyare modeller ! Finns ju en hel del att välja på om man kollar ebay och liknande . Kör en 3 serie lci samt laptop men win 8 . | |
|
Ett billigt men väldigt bra och kraftfullt alternativ är ett INPA/NCS/Ediabas kit. Det som ställer till det lite är att du har Win8 (64-bit) men det finns versioner som klarar det men som då är på tyska. Kan man få tag i en 32-bits Xp eller W7 så finns det engelska versioner. Behöver inte vara någon kraftfull dator alls. Har Pm:at dig Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Du får gärna skicka ett pm med info till mig med =) | |
|
Viktorwww, du har PM! Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Kanske lite OT men kan man använda dessa grejor för att 'uppgradera mjukvaran i bilen'? Eller måste man in till Bmw? Syftar på E61 då. | |
|
Jo det går att uppgradera men där krävs ju största försiktighet och noggrannhet. Detta görs med WinKFP som också ingår i paketet. Viktigt också att ha fräscha "daten" filer annars blir det ju ingen uppgradering. Är det något speciellt du ska uppgradera? Då du har en 2010 så finns nog inte så mycket att uppgradera tror jag, men jag kan ha fel där. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Det enda jag har sett är att den kan bara Tyska/Engelska/Franska i menyerna. Kunde man få svenska vore det lite trevligt men ingen stor sak (även i navin). Mvh |
|
|
Jag undersöker saken vidare Isak! Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Isak, när jag läser om det så verkar det gå med NCS-expert som finns med i paketet. Det verkar vara lite "om och men och beroende på" och lite småtrixigt. Jag är ingen kodningskung så jag föreslår att du startar en tråd i detta ämne. Bianca brukar svara på Navi frågor och F-tar är het när det gäller NCS-expert. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Stort tack för hjälpen och infon från dig Ola ! Kanon bra Just sådan här info som gör autopower så grym samt att man kan dela kunskap och Erfarenheter !👍! Tummen upp mkt smidigt Snar dax för att läga upp ett kapitel om , är och bör värden på div olika saker i diagnos samt div kodningar ! |
|
| Vänligen pma mig med. Det där lät intressant. | |
|
idde, du har PM! Mvh Ola |
|
|
Jag vill tillägga i den här tråden att nu är programvaran både för 32-bit och 64-bit och uppdaterad med de senaste "daten-filerna" v54 (oktober 2014). Fungerar nu också i Windows 8. Även N47 motorn är tillagd. Den saknades förut. Mvh Ola |
|
| Gött! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.