|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! jag har precis blivit ägare till en 520d -13 M-paket, jag undrar om ni har tips och tricks som ni kan skriva till mig, den är full av finesser så som comfort, sport, sport+ och eco drive. sedan undrar jag om man kan eftermontera navi, och om systemet är förberedd till det. tackar alla som har något att tipsa om... | |
|
Först o främst, välkommen till forumet och grattis till en superhärlig bil. Mvh Jonas B |
|
|
Hej och kul bil du skaffat:) Instruktionsboken har du väl redan slukat misstänker jag och vill ha mer....:) Det finns en "sök inlägg"-funktion ovantill, under "ny användare". Sök dig runt lite där så hittar du massor att läsa. Har du ställbar fjädring? Sportautomat? Det finns vissa som gett sig på att montera naiv, finns också postat under sök inlägg tidigare en som gjort i en f11 och det var lite pyssel. Utr kan man hitta på ebay.de eller ebay.co.uk men var försiktig så det inte är stöldgods du får. Här kan du hitta fullständig utrspec på bilen Länk Du trycker på VIN och sen anger ditt chassienummers sista del och vips:) Mvh Asken |
|
|
Tack för tipsen! Jag har läst inlägget ang navi, visst ser riktigt fint ut, men är det verkligen värt pengarna och mödan? Jag får väl leva med det jag har idag.. Jag har sportautomaten, sen vet jag inte om det är ställbar fjädring, det antar jag eftersom displayen visat en massa när man knappar på spot el comfort knapparna vid spaken, hur är det med automatisk avbländbar innerbackspegel är det böckigt att eftermontera? En gång BMW alltid BMW.. |
|
|
Jason, Jag har en F11 årsmodell -11 som jag precis har eftermonterat Navi i. Allt ser ut att fungera bra, även om jag inte fått GPS antennen ännu. Jag dokumenterar allt detta i en annan tråd. Länk |
|
|
Om du tar ut utrustningslisten ovan så ser du om den har Dynamic Drive som adaptiv fjädring kallas. Inte alltför vanligt tillbehör men ack så trevligt:) Mvh Asken |
|
|
Spännande! Men i min handskfack sitter det redan USB kontakt, vad innebär det? Sedan fungerar bluetooth som det ska alltså kan lyssna på musik i bilens system från min iPhone utan någon kabel.. Kan detta betyda att det bara är i princip plug and play i mitt fall också, att man inte behöver dra några extra kablage... En gång BMW alltid BMW.. |
|
|
Välkommen. Körlägena Sport, Eco etc är standard på femserien. Sportautomat fanns inte på 520d 2013 årsmodell, men du har möjligen växelknappar på ratten som tillval. Skriv ditt reg nummer i tråden så kan vi säga exakt vilken utrustning du har. Att eftermontera professional navigation är aldrig "Plug and Play". Sannolikt inte värt besväret. |
|
|
Chassinummer: D263716 En gång BMW alltid BMW.. |
|
|
här kommer utrustningslistan för min bil. Code S1CCA S1CDA S4U2A S548A Code S1CAA S1CBA S230A S258A S2NDA S2PAA S2TBA S302A S320A P337A 22.02.2013 Dingolfing Serienausstattung Auto Start Stop Funktion Brake Energy Regeneration Eco pro Kilometertacho Sonderausstattung Selektion COP relevanter Fahrzeuge CO2 Umfang Zusatzumfang EU-spezifisch Bereifung mit Notlaufeigenschaften BMW LM Rad M Doppelspeiche 351 Radschraubensicherung Sport-Automatik Getriebe Alarmanlage Entfall Modellschriftzug M Sportpaket Standard Equipment Auto start/stop function Brake Energy Regeneration Driving experience switch incl. ECO PRO Kilometer-calibrated speedometer Optional Equipment Selection of COP relevant vehicles CO2 package Extra package, EU-specific Tire with run-flat functionality BMW LA wheel, M Double Spoke 351 Lug bolt retainer Sport automatic transmission Alarm system Deleted, model lettering M Sports package Code S3ACA S403A S423A S428A S465A S481A S494A S4MRA S502A S508A S522A S534A S676A S698A S6AAA S6ABA S6NFA S6NKA S6S4A S704A S710A S715A S754A S760A S761A S775A S842A S850A S877A S885A S8KAA S8SCA Sonderausstattung Anhängerkupplung Glasdach elektrisch Fussmatten Velours Warndreieck und Verbandstasche Durchladesystem Sportsitz Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Interieurleisten Aluminium Hexagon Scheinwerferreinigungsanlage Park Distance Control (PDC) Xenon-Licht Klimaautomatik HiFi Lautsprechersystem Area-Code 2 für DVD BMW TeleServices Steuerung Teleservices Musik-Schnittstelle für Smartphone Anbindung Bluetooth- und USB-Gerät Sprachversion schwedisch M Sportfahrwerk M Lederlenkrad M Aerodynamikpaket M Heckspoiler Hochglanz Shadow-Line Individual Sonnenschutzverglasung Dachhimmel anthrazit Kaltland-Ausführung Zusätzl. Tankfüllung Export Entfall Überkreuzbedienung Bordliteratur schwedisch Ölwartungsinterval 30.000km/24Monate Freischaltung Telematik länderspez. Optional Equipment Trailer coupling Glass roof, electrical Floor mats, velours Warning triangle and first aid kit Through-loading system Sports seat Seat heating driver/passenger Interior strips, aluminum hexagon Headlight cleaning system Park Distance Control (PDC) Xenon Light Automatic air conditioning HiFi speaker system Area-Code 2 for DVD BMW TeleServices Control for Teleservices Music interface for Smartphone Link for Bluetooth and USB device Language version Swedish M Sports suspension M leather steering wheel M Aerodynamics package M Rear spoiler High gloss shadow line Individual sunshade glazing Headlining anthracite Cold-climate version Additional Export tank filling Delete cross-pattern operation On-board vehicle literature Swedish Oil-maintenance interval - 24 months/30,000 km Telematics access request,country-spec. Code S8SMA S8TFA S8TGA S8TNA S8V2A Sonderausstattung Fahrgestellnummer von aussen sichtbar Aktiver Fussgängerschutz Diebstahlsicherung Tagfahrlicht über Lichtmenü Hinweisschild Optional Equipment Car ident. number visible from outside Active pedestrian protection Thiefproofing device Label |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.