|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Vad finns det för spännande story bakom denna annons tro? Länk Söker man på regnumret hos transportstyrelsen så verkar historiken stämma i alla fall. Registreringsnummer: NTY002 Fabrikat: BMW M 3 K Färg: LGRÅ Fordonsslag: PB Fordonsår: 1988 Fordonsslagsklass: I Identifieringsnummer: AK050601893575 Typgodkännandenummer: Typgodkännandedatum: Senaste EU-regbevis del 1: 2012-09-14 Senaste EU-regbevis del 2: 2012-09-28 Handelsbeteckning: Upplysningar: Fordonsdata Fordonsstatus: Avställd (1988-03-14) Tillfällig registrering: Nej Antal ägare: 1 Yrkesmässig trafik: Nej Fordonet tillverkat: Producentansvarig: I trafik första gången i Sverige: I trafik första gången i utlandet: Import/införsel: Nej Hade inte haft något emot att ha den i min samling, aningen styvt pris bara..... ¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤ | |
|
Inte mycket utrustning, men klart svensk-specad i alla fall : Länk ¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤ |
|
|
Bland M3 E30 entusiaster är den känd. Sägnen lär säga att den stått garagerad sedan ny och aldrig tagits i bruk, vilket också ett utdrag fån TS bekräftar. Inte så mycket story att komma med alltså ;) Personligen tycker jag att det är en synnerligen dålig annons om man nu ska presentera en sån extremt lågmilad M3 E30 och till det extremt höga priset. Man frågar sig om säljaren verkligen vill sälja!? M3 E30, the real one... Sport Evolution, the ultimate one! |
|
|
Ja det måste ju va nån form av felskrivning gällande priset... Frågan är vad som är realistiskt? 500.000 SEK? |
|
| Priset är nog ingen felskrivning...MEN man kan säker pruta ner den med mellan 40-60% gissar jag, om man är en seriös intressent...Med 450 kilometers körsträcka är bilen att betrakta som fabriksny, hur många sådana M3 E30 finns det? | |
|
Säger som Peddan: 500k ?? Däremot 400k! :O |
|
|
45 mil känns ju inte realistiskt med tanke på att det är ca 90 mil ner om bilen nu står i Österrike... Bilen var ju dessutom 2 år gammal när ägaren köpte den, men den har ju enligt TP aldrig varit i trafik så han tog den kanske på transport ner.. Märklig historik i vilket fall :-) |
|
|
Ja verkligen en otroligt usel annons samtidigt som det verkar vara en helt unik bil, märklig kombination! Stephan kanske vet du mera? /Anders |
|
| Aldrig i trafik, börjar nybilsgarantin gälla när man ställer på den? =) | |
|
Intressant fråga :-) /Anders |
|
|
Nuv. ägare har enl. TS en adress på västkusten. Inte säkert den befinner sig utomlands, ägaren kan ha flera boenden. M3 E30, the real one... Sport Evolution, the ultimate one! |
|
|
Wow! I dagens läge kostar en hygglig men på intet vis perfekt bil 300k, att tro att man skulle få denna för 400k är önsketänkande. Den hade jag gärna haft i garaget. |
|
|
60000 eur ska nog va möjligt att få för denna unika bil . Gäller bara att vänta å hitta rätt köpare :) Dessutom ökar ju värdet på bilen varenda dag .,,, :) |
|
| För 60000 euro är den såld på 1 timme, värdet är garanterat betydligt högre ( om än kanske inte det begärda priset) Det är nog inte vi fattiga svenskar som är måltavlan. Framförallt inte vi panka entusiaster som hänger på ett sånt här forum. | |
|
Det är ju precis det jag menar :) Min uppskattning angående värdet är ju faktiskt högst hittills :) Annars finns det nog folk med fet plånbok här , eller kanske dom cashat sina nya m3/ m4 med sms lån ...;) |
|
| Sorry, missförstod dig. Sedan kan man ju fundera på vad man skulle göra med en "okörd" M3? Personligen skulle jag nog köra 100 trevliga mil per år, det skulle fortfarande dröja till 2025 innan det var dags för 1000 milaservice! | |
| Hur mår en bil som stått avställd i drygt 26 år? Är väl knappast bara att vrida om nyckeln? Som annonsen ser ut verkar inte ägaren vilja sälja. Ytterst märklig bil. | |
| Det är nog inga större problem att få den "brukbar", byt alla vätskor och på med nya däck samt en allmän översyn sen är det bara att köra och se vad som händer. Kan säkert bli att nån packning behöver bytas osv. | |
|
Det är väl inte helt ovanligt att ägare av "unika bilar" sätter ut annonser med helt orimliga priser gång efter annan - efter ett tag tycker många att det är en rimlig prisbild eftersom de sett "så många annonser med liknande priser"!? Med andra ord ett sätt att långsiktigt öka värdet på sin bil... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
De är klart samlarbilar idag, därför kan man inte säga att just 600 tusen eller 800 är rätt pris! De är upp till var och en vad man vill betala för sådana bilar. Jag ser de så... bilen i fråga är snikutrustad, därmed riktigt kall även om bilen är i nyskick. Hade själv tagit en bil med längre vägmätarställning, ej nyskick men väl omhändertagen och med mer utrustning för 500 tusen. |
|
| Vad är det för utrustning som saknas på bilen som gör att den blir "riktigt kall"? Är inte speciellt påläst på E30 M3 men har svårt att se vad i utrustningsväg som skulle göra en unik bil som denna kall. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.