AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.452

Lacka bromsok, vilken färg?

JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Tjena.

Tänkte ta o fräscha upp mina bromsok genom att lacka dom. Problemet är att jag inte kan bestämma mig för vilken färg det ska bli, funderar på röd, silver, svart eller blå. Det lutar åt det blå hållet, tror det blir snyggt på en avusblå bil. Kom gärna med förslag på färger som kan tänkas passa, undrar också om man kan använda vanlig sprayfärg eller om man ska använda ngn tåligare lack.

Mvh Jens
An
70
Andreas Berglund
E30 M3 -89
M535i -85
524 TD -84
325i -87
Hej!

Jag har använt hammarlack på mina bromsok (blå ok, vit bil)

Tror att det skulle passa med ljusgrå ok på din?
de syns tydligare då

Du ska först snad blästra oken sen tar du vanlig hammatlack som primer sen kan du ta vilken lack du vill men tänk på att du inte ska ta typ biltema lack för sen färg försvinenr fort för det kommer ju stenskot och sånt

Dom 3 B:en---------------
-Bemmer,Brännvin,Brudar-
----M-Power------------
Garett the best a man can get
DC-Hub The-Raven.dns2go.com
WebCam: The-Raven.dns2go.com
FtpServerThe-Raven.dns2go.com
The RavenRacing--
-----------///M
Visa användare
3.755
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Av de alternativ du angett: Definitivt silver! (Dock kan detta bero lite på vilka fälgar du har)
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
Du ska ha hammar lack i silver grå !!!!!!!!

32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Silver e standard. Silver ska du ha =)
Eller var det till din 200sx? Då kan du ta grönt eller gult =)
(trodde guldfärgat var standard?)

/M
pravda1
RÖTT
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
inte rött på en blå bil=)

pravda1
varför inte? det är nästan standardfärg på all bättre prestige-ok.samt gult då......
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
men då ska det stå brembo eller nått annars e det penta!!!! men de e bara vad jag tycker så de e lugnt ;))

pravda1
penta penta ;) jaja smaken e som baken :D tycker rött ger snygg frächt intryck oavsett färg på bilen, mov it har oxå rött ok:)
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
precis, inte rött på någon bil som inte har brembo ok. har själv siverfärgade med röd ///M logga.

Putsade det värsta med stålboste, köpte beckers grymma värme-sprayfäg och sprayade i en burk dom ja doppa penseln i. Det blir mkt. snyggt om du tar lite tid på dej. Plocka av o blästra o lacka tillför inget mer än pengaförlust. Mina målades i april, ser lika fina ut fortfarande! Det e klart, snackar vi utställningsobjekt kan man ju plocka av o blästra. Persomligen tycker jag att du ska köra silver, ser snyggt o nytt ut, utan att bli raggit. =)

hem.passagen.se/meshes/BMW-GT/bmw_gt_35.jpg
JN
1.064
JN
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Hej.

Tack för alla förslag o synpunkter. Tror att jag gör som 328-Johan och lackar dom i silverfärg iaf.

Mvh Jens
JN
1.064
JN
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Förresten var orginalfärgen silver el. guld ngn som vet säkert?
Halloj! Original"färgen" är en gulkromatering som skiftar i guld-silver-grön-orange. Lacka dom i silver, garanterat snyggast. Mvh Kimmo.
Själv köpte jag bromsoks-lack på Biltema samt en stålborste för borrmaskinen.

Den röda hammarlacken är inte heller röd utan mer rostbrun/röd.

Mitt resultat vart bra och sitter duktigt kvar än.

cruZZe
Pe
82
Petre
325 Xi -02
Hammarlack på bromsoken....kan det vara bra tål färgen nå värme??? kan rekomedera OKQ8 okfärg fungerar mycket bra speciellt om man e seriös och tar bort lite skit först!!! sen så blir silver fräg på ok:en mycket bra!!!
JN
1.064
JN
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Tjena.

Jag tog stålborsten på borrmaskinen o gjorde rent med, sedan lackade jag oken mattsvarta med värmespray. Jag ska lacka om dom till silver sedan, har bara inte blivit av att köpa silverfärg.

Mvh Jens
Mina ok var ganska rostiga och väldigt skitiga, så jag tog en sliptrissa och slipade av mer eller mindre all rost. Sen tog jag rostlösare på resterande ingrodd rost. Efter det lackade jag med röd fräsch bromsoksfärg, det blev snyggt tycker jag. Jag gjorde detta med oken fortfarande montrerade på bilen.

önskar köpa sido M kjolar till E30 83-87
JN
1.064
JN
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
På mina räckte det bra med stålborste eftersom det mest var smuts samt lite ytrost på dem. Är ju en viss skillnad på en 85:a som antagligen gått varenda vinter också.

Mvh Jens
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.