|
|
|
|---|---|
|
Jag skulle gärna vilja höra panelens uppfattning om värdet vid privat försäljning på följande bil: BMW 520d touring M-sport (F11), 2013, 3700 mil - Silvermetallic - M-sportpaket - Komfortpaket - Automatisk sportväxellåda med steptronic - Soft close - Panoramatak - Navigation Professional - Head-up display - HiFi högtalarsystem - Musikanslutning för smartphones - Individual tonade rutor - Instrumentkluster med utökat innehåll - Ambient light - Speed limit information - 19 tums M-fälgar | |
|
Kanske kan jämföras lite med denna som kom ut idag Länk Svårt att säga men mellan 300-350 tkr skulle jag gissa på... |
|
| Ca 300' vid privat försäljning | |
|
300´ för en två årsmodeller och 3700 mil gammal bil som ny kostade (och kostar) bortåt 600´brutto, är inte det lite lågt..? Jag har i och för sig dålig koll, det är kanske den krassa verkligheten... FinnUbbe: Den du länkar till har gått mycket längre och har avsevärt sämre utrustning... Då det inte går att få en ny vettigt utrustad 520d för under 450-500´ tycker jag det rimligtvis borde gå att få 350´ för trådskaparens bil... MVH Christofer |
|
|
Jo jag vet att den gått längre (mycket längre är ju alltid en tolkningsfråga) Samt att den jag länkade till har mindre utrustning, men tycker den har en del istället som kompletterar. Den extra utrustningen den har kan väl höja priset ett tiotal tusen men tror mest den gör den mer lättsåld och höjer inte priset avsevärt. Man kan ju testa med 350 tkr så får man se. Håller nog kanske med om att närmare 350tkr än 300tkr borde man få. |
|
|
Lättsåld bil med den fina, för 520d väldigt fina unika utr.listan och 350 borde du få. /Anders |
|
| En kollega är ute efter en F11 520d M-sport, han bor i Jönköping och är intresserad av din bil. | |
|
09/2012 eller 06/2013? Absolut inte under 350'. 365' borde vara möjligt om uttagen 2013. |
|
|
Hej! Provar med en ny värderingsfråga i denna tråden då en familjemedlem ska avyttra sin 520 D med m-paket av modellår 2013. Den är tillverkad i juli 2013 och uttagen strax därpå. Den är således svensksåld, har haft en ägare, är ej momssmittad och har gått 5 100 mil. Färgen är sophistogråmetallic med tyg/alcantarainredningen med sportstolar Den har följande utrustning (jag har ingen koll på vad som ingår i de olika paketen så jag specar den utrustningen som är värd att nämna): M-paket Sportautomatlåda Elbaklucka Eldragkrok Hifi system professional Rattvärme Blåtandsstreaming för mobiltelefon Tonade rutor Alarm Utökat instrumentkluster Motor- och kupévärmare 19" original M-fälgar modell 351 18" original fälgar från M-paketet med V-däck Och sen givetvis självklarheter som PDC, Xenon ACC... Fullständig spec kan ses på: Länk Vad kan den tänkas inbringa vid privatförsäljning? /Arvid |
|
|
Arvid - länken där till en spec där bilen är tillverkad juli 2012. Det gör en del på priset.. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Narvselius - ja jäklar jag råkade skriva fel tillverkningsår så jag tackar för påpekandet :-). Den är alltså tillverkad i juli 2012 men den är i alla fall av modellår 2013. Glömde också skriva att det är en touring som det handlar om men det ser man i alla fall på PDF-specen. /Arvid |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.