|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som känner till om det finns en motsvarande sida som www.bmwarchiv.de där man kontrollera specifikationen på en rätt så ny Volvo om man har ex. vis chassinummer och/eller registreringsnumret? /Anders | |
|
Det gör det tyvärr inte. Det finns något som heter "Min Volvo" på Volvocars.com som du kan regga dig på för att få fram utrustning men det fungerar bara på bilar du äger själv. ------- //Lövet |
|
Verdi |
Tröttnat på Golfen redan? ;) |
|
Lövet, Volvos sida fungerar fint även om man inte äger bilen själv, har gjort så på flera bilar. /Masten |
|
|
Har du testat sedan de byggde om sajten? Bilen som dyker upp i Min Volvo baseras på personnummer som sedan slås mot Transportstyrelsen. Du lägger inte till bil själv. ------- //Lövet |
|
|
Det går utmärkt att lägga till bilar själv, jag har lagt till en V70 AFV-14 och en XC70 Polis-10 efter ha skapat konto idag. Kul utrustning på den före detta polisbilen, fäste för spikmatta:): 998024 998222 Blue/white basic variant. Com radio Rakel Com.equipment Aurora S70 Double divided assembly Extar xenon spotlights 2p Fäste för spikmatta Innerbacksp aut avbländn Integrerad GSM telefon Jaws for life holder Lightbar nanopuls Loudspeaker system,outer Parkeringshjälp bak Police stop sign holder Protection rear seat Regnsensor för vindrutan Rims, bipacked for Skidplate under motor Skyddstape-dörrhandtag Slag och sparknät Tonade sidorutor bak Towbar,fixed with ball ca Xenonljus - Dual Xenon Lite krångligare att kolla än VW, Skoda, Seat, Audi, BMW, Mini och RR men möjligheten finns:). VWmärken funkar endast på svensksålda bygga 1999 eller senare. Stephan |
|
|
Tack för hjälpen och input men det blev aldrig aktuellt. Jag försökte dock lägga till en bil men då går det tydligen ut ett mail till ägaren av bilen först. /Anders |
|
| Fäste för spikmatta. Ett måste i varje bil :) | |
| För hur gamla Volvo fungerar detta? | |
|
Jag valde bilar som står hos handlare. Naikon: 1999 står det på sidan. Stephan |
|
|
Lövet, såvitt jag kan se är sajten identisk med hur den såg ut när jag använde den i somras. Vid tillägg av bil anger man regnummer och de sex sista siffrorna i chassinumret. /Masten |
|
|
Precis som Anders skriver så går det ett mail till personen som äger bilen att någon försöker koppla bilen till sitt konto som den personen äger. Detta förutsätter givetvis att personen ifråga har ett konto på min volvo Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.