|
|
|
|---|---|
|
Hej! Körde nyligen en diagnos på min bil och fick upp följande siffror angående miltalet: EWS 980000km(!) LKM 260000km Bilen har gått i Tyskland i 7 månader och sedan i Sverige med en ägare i 13 år innan mig. Inga konstigheter med miltalet i Sverige om man följer besiktningens protokoll. Det känns inte så troligt att någon har skruvat mätaren 72000 mil och inte heller så troligt att bilen rullat nästan 100000 mil. Förmodligen har något annat hänt, men vad? | |
| Trolig at det er bytt lkm med en brukt(begagnat)Bilens vin nr er kodet inn men ikke km,du kan enkelt kode inn rett km i LKM med bmw scanner 1,4,har også bytt ljusmodul på min 540,behøvde bare kode bilens vin nr så fungerte den perfekt. | |
| Beklager så at det var fel km på ews,da vet jeg ikke svaret. | |
thekinglives |
Vad har du för diagnos? Låter skumt detta med EWS? Det kan inte vara så att du läst ut då EWS modulen tillverkades eller då DME och EWS kodades ihop? 980000 kan ju vara ett datum? du kanske till och med avrundat? kanske var 980715 eller liknande. |
|
@mawno: har precis samma konstighet på min 750. EWS säger 983552 km, fastän bilen enligt mätaren i instrumentet säger ca 215000 km (samma både i IKE och LCM). Originalmätaren är visserligen utbytt (av mig och till denna - högre - mätarställning), men EWS har alltid visat detta tokhöga värde. Bilen är svensksåld, gick via en bilhandlare till den föregående ägaren som lät bilen servas av BMW under sju år, från vilka historiken är glasklar. Vad som hände tidigare är mig obekant, men att bilen skulle ha rullat EWS-sträckan verkar högst osannolikt. EWS-modulen verkar vara original. Den är åtminstone av samma ålder som de flesta andra moduler i bilen, dvs i lagom tid före sammansättningen. Utläsningen av bilens data är gjord med BMW Scanner 1.4.0.7. /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.