|
|
|
|---|---|
|
Hej! Alla mina nivåsensorer till Xenon och Nivåreglering är trasiga konstaterade jag idag. Själva sensorerna fungerar men armen är av mitt över hålet där man fäster det lilla staget. Ingen lust att lägga 1000:- på sensorer jag klarar mig utan, men Bilprovningen vill gärna att de fungerar. Har någon här på forumet testat att laga en arm till sensorn? Hur gick du tillväga och hur länge höll reparationen? Eller om någon har byggt om till manuell justering av lyset vore också intressant att veta. | |
|
Har plastat ihop saker för länge sedan med en grov lödkolv som smälter ihop plasten så länge det är samma typ av plast. Mvh Jonas B |
|
|
Jag limmade med superlim, höll länge elller rättare sagt tills jag råkade bryta av den igen då jag bytte hjullager nyligen..lätt att glömma den där när man meckar. Hade ny hemma nu så jag slapp limma igen. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Tack för svar. Hade lite funderingar på att plastsvetsa. Har jobbat med det förut. Det klurigaste är att lista ut vilken plastsort det är. Vissa plastsorter är inte svetsbara. Ska nog testa att svetsa och armera med en liten plåtbit. | |
| Limmade ihop armen med en stark limfog sen vek jag en tunn plåtbit över som armering. Blev starkt som satan och bilprovningen vart nöjda. | |
|
InfiniteObscurity, härligt! Var själv tvungen att limma min gamla igen då den jag köpte på ebay gav felkod och lyset rätt ner...tur att jag hade sparat den. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.