AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.766

Går det att laga givare för oljenivån på M73 E38 750i - 1999?

Hej,

På båda mina E38 750 med M73-motorn har givaren i oljetråget varit ur funktion. Gett upp, som jag förstår det. Åtminstone är det fallet på min nuvarande enligt diagnos.
Eftersom ingen av motorerna tog/tar någon olja att tala om, och eftersom givaren uppenbarligen är en ömtålig mojäng som lätt tycks ge upp, ifrågasätter jag nyttan av att investera i en ny. OK, det är kul när alla funktioner lever med i bilen, men givaren kostar ju en slant och den dör kanske igen inom överskådlig tid.

Finns det något sätt att laga den befintliga? Det skulle i så fall kännas bättre än att göda BMW eller chansa på en begagnad.

/Lennart
Ofta efterlyses "den slutliga feed-backen" på trådar, där trådskaparen avrundar genom att berätta hur det gick. Själv stöder jag detta till hundra procent. Som många påpekat, det är ju där värdet i forumet ligger!

Just nu finns det en aktuell tråd på temat "hur gick det sen?". [LÄNK]
Det fick mig att gå tillbaka till mina egna trådstarter och det dröjde inte länge innan skammens rodnad hettade kinderna. :(

Detta är avslut nr 2.
Nu minns jag inte längre varför, men en egenhändig lagning av nivåkännaren verkar inte vara något realistiskt alternativ. Så jag köpte till slut en ny. På ebay.de, förstås. Förbrukningsartikel av utbudet att döma. Priset minns jag inte längre. Som valutaläget är just nu, kanske ebay.uk.com är ett bättre alternativ.

/Lennart
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.