AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

4-Serien
6.174

F32 440i - värd att vänta på?

Mercedes CLA 45 AMG lämnar BMW ingen ro. 440i med B 58-sexan kommer kanske att delvis bemöta den förra som dock kanske inte är någon direkt konkurrent, det skiljer ju en del utrymmesmässigt till BMWs fördel. 440i kommer få liknande effekt kring 360hk men en kommande M4 Gran Coupé (den kommer nog trots allt och i så fall med M-anpassad xDrive) lär matcha CLA 45 AMG prestandamässigt. Allt handlar ju som väl är inte endast om prestanda. 428i efterträds av en 4-cyl 330i på 270hk. Räkna dock med minst ett år innan dessa nya motorer blir tillgängliga.
cla är ju snarare en konkurrent till m235i än till 4-serien. sedan finns m3 sedan om man nu vill ha det snabbaste och värsta
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag håller med bmw_jerry. Tror nog BMW är ganska lugna och tycker att M235i väl möter CLA 45AMG. Vill man nödvändigtvis ha 4 dörrar så kan man välja en 435i GC.

Tror nog att M235i's effekttapp kompenseras i känsla i.o.m. de sex cylindrarna mot Mercedes fyra. De gör båda 0-100km/h strax under 5 sekunder.

210
tremolo
535d E60 -07
Hur är M235i i baksätet?
Jag provade CLA 45 AMG och kunde inte sitta i baksätet på den (är visserligen 191 cm, men inte trodde jag att man var tvungen att va typ 180 cm för att sitta bak i den). Nu köper man visserligen inte en sådan bil för baksätesutrymmets jag vet, men blev bara lite förvånad :-)
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Oroa er inte - det kommer nog en C55 AMG snart... ;)
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Jag skulle torrsimma en Mercedes CLA och den är så låg att den är svår att komma in i.Takhöjden passar till småväxta . Jag är 183.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.