|
|
|
|---|---|
|
Har ett rör på väg som tar bort dpf på min m57n2, enligt ecotune i England måste styrningen "av" för att kunna montera den. Kopierar från ett annat forum; The fitting cost at our workshop in Glasgow is - M57N2 £120 - steering needs disconnected and is quite a complex job. Takes 2.5 - 3 hrs. Kan detta stämma? | |
|
Ja det stämmer men gäller bara högerstyrda bilar. :) Du har ju rattstången på rätt sida antar jag? :P _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
@deejaywasp - så långt tänkte jag inte :) Ska man köra på det raka röret eller ska man kanske köpa en dpf från skroten å rensa insidan (tänkte mest på besiktningen) Va dom har för krav liksom.. |
|
|
Hej igen, istället för att starta ny tråd tänkte jag uppdatera lite här. Igår köpte jag en begagnad dpf som jag kapa upp och rensa insidan. Trotts att den kom från en 2007a 530d som rullat 30 000 mil så var den otroligt fräsch! Det gick att se rakt igenom "honungskakan". Hursomhelst, anledningen till att det blev till att tömma ett dpf och inte ett rakt rör - besiktningen helt enkelt... Nu till saken, "honungskakan" är ute ur dpf, nu återstår en i aluminium(?) Presic vid inloppet av dpf.. Tar man bort den med tror ni eller ska man låta den kvar? Har slagit lite med hammare å skruvmejsel men den är riktigt jobbig och jag misstänker den sitter helt fast... Någon som har några funderingar? För nu har jag ett hål i aluminiumkakan vid inloppet, ska försöka slipa ner kanterna på kakan så att det inte lossnar metallbitar när man väl kör.. Eller ska man kämpa lite till och ta bort den helt? |
|
|
Nu när du tömt ur innehållet så blir det en ekokammare ist. Tömde en katalysator och återmonterade på en M30, blev ett lätt irriterande ljud i vissa varvtal. Lossade igen och tryckte i ett tunt rör igenom då blev det ett fint ljud igen. Bara en tanke...... Mvh Jonas B |
|
|
Länk Länk Så ser det ut, mer fick jag inte bort av aluminiumet, det lär väl inte skada bilen något? |
|
|
Sätt ditt ett rör istället. Besiktningen kan inte göra ett skit åt det ;) Jag talar inte från liften jag har haft 5st e60/61 med DPF Off i olika motorer. Kör ett rakt rör och den programmera om bilen efter det. Vill du ha hjälp med det så släng ett PM ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.