AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
4.135

Erfarenheter av F25 X3 35i och 30d?

Hej!

Jag är sugen på X3:a. Vet att 20d är det förnuftigaste valet men den motorn känns så tråkig. Har tidigare haft en E91 335i och älskade den motorn.

Passar 35i motorn bra i X3:an? Någon som har erfarenheter och uppgifter om verklig bränsleförbrukning? Undrar även om någon har provat 30d och kan delge lite jämförelse. Tittar på årsmodeller 2011-2012 men de få som ligger ute på blocket verkar ligga lite väl högt i pris, eller vad anser panelen?

Kan inte hjälpa dig i frågan, men jag spanar lite på dessa med då jag funderar på att byta X1an till våren. Framförallt tycker jag 35i känns prisvärd om man jämför med 20d med likvärdig utrustning. Ofta är motsvarande 20d dyrare om den nu har samma utrustning... Just 30d känns lite dyra, många prissänks ganska rejält på blocket ser man med innan de försvinner.

Det jag har sett är att 30d oftast är väldigt välutrustade medan 35i kan vara ganska lustigt utrustade... Kolla t.ex. Den som Platinum Cars har för strax under 300k. De kallar den (som så ofta med deras bilar) för "maxutrustad" och den har även nav, backkamera m.m. Men den simplaste standardstolen... Undrar hur man tänkte när den specades ny.
Håller med dig Fredrik. Dock verkar inte bilarna på blocket röra på sig speciellt mycket förutom en del 20d.

Tittade på annonsen på den blåa i Norrköping.. Dock så är det inte helt ovanligt med standardstolen i en del X3:or.

Ingen annan som kan delge lite erfarenheter av 35i och 30d?
Nej så är det, köpgruppen är nog ganska begränsad för törstiga bilar som är några år gamla o kostar betydligt mer än en ny och välutrustad Skoda... Sen lever ju många i tron att BMW är sååå dyrt att äga i kombination med att X3 kanske inte är det snyggaste BMW byggt :) - men det är min egen teori.
Mats N: Skicka PM till Asken, hans far har en 35i-11. Jag har kört den och tycker motor passar alldeles utmärkt till X3, härligt ljud! Drar 1,1l/mil har jag för mig Asken har sagt. Men han vet mer. Jag har kört en 30d en kortare sväng och föredrog 35i, men 30d är fortfarande helt ok.

Mvh Stephan

Stephan, tack för infon. Jag har kommit i kontakt med honom.
Dela gärna i tråden om möjligt
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Nästan fascinerande hur många X3 med de större motorerna som har standardstolarna och inte sportstolar. Varför?
Jag gissar på att många föredrar standardchassi och standardstolar (särskilt storbyggda svenskar). Att man ej vill ha så sportig som många 3-serie ägare önskar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.