|
|
|
|---|---|
|
Igår kopplade jag på batteriet på min e32 , 735-89 som stått strömlös i 4 månader. Nu uteblir plinget som brukar låta när man slår på tändningen. Innerbelysningen går inte på när man öppnar en dörr men funkar om man sätter strömbrytaren så den lyser med stängda dörrar. Den röda diodern på instrumentbrädan är släckt och fjärrupplåsning/låsning funkar inte = larmet utslaget. Centrallåset funkar dock med nyckel. Text på instrumentet typ "door open" är oxå borta. Bilen funkar i övrigt, ingen startspärr har gått i. Sitter orginallarm i bilen. Jag har kollat alla säkringar jag kan hitta under baksäte och i motorrum, finns det fler? Tror att någonting som känner av om alla dörrar är stängda eller inte har ballat ur men vet någon var man ska börja leta ? Jättetacksam för alla typer av tips som kan leda mig på rätt spår | |
|
Ingen som har en idé ? Jag lyckades få igång larmet genom att låsa med nyckel på låset på passagerardörren genom att hålla kvar så komfortstängning av rutorna skedde. Efter det lyste röd diod på instrumentbrädan. När jag låste upp förardörren med nyckel och öppnade dörren gick larmet. Men sedan ingen skillnad, ingen innerbelysning , inget larm. Kan det vara brytarna som känner om dörrarna är stängda spökar ? |
|
|
Jaha, inga tips så jag försöker felsöka själv. Försökte få ut OBC;n. Drog i lilla plastspaken i ovankant av OBC;n när jag väl tagit bort stereon. Totalt stumt, händer absolut ingenting. Försöker skjuta plastspaken åt olika håll men OBC,n sitter stumt i sitt hål. Någon som råkat ut för det eller har en bild på den när den är urtagen så man ser hur den sitter fast ? /Ronin 72 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.