AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
944

Misständningar vid fullgas E90 335i - 2009

Da
549
Daniel123
X5 45e -22
Hej!

Har problem med min 335i som går ner i nödläge om man belastar den till 100% och varvar ur den över flera växlar. Felkodsläsaren säger misständningar på olika cylindrar och det varierar vilken cylinder som drabbas. Inga andra felkoder! Har precis bytt alla tändstift och tändspolarna och det hjälpte inte. Bilen är en -09 DKG som rullat 6800 mil, svensksålda med 1 tidigare ägare. Några idéer? 80-90% gas ger inga symptom alls, endast när man ger fullt och det kan krävas ett antal utvattningar innan detta kommer.

Spridareverkar ju vanligt att byta fast jag får ju koder på olika cylindrar? Kan det vara högtryckspumpen?
Da
549
Daniel123
X5 45e -22
Utvattningar = urgasningar

Jobbigt med språkhjälpen på telefonen ibland
Ri
111
Rippe
E92 335iC
E46 328
Kan mycket väl vara spridarna ändå, kan vara flera som är på vä att ge upp, dock för mig så gjorde de sig mest till känna vid kallstart och tomgång, så jag skulle nog gissa på nån av bränslepumparna.
Och som det ser ut av din årsmodell och mil så har du motorförsäkring via f-bolag att utnyttja! Ring dom och anmäl ett problem och lämna sedan in för felsök så tar dom hela kostnaden utom självrisken!
Da
549
Daniel123
X5 45e -22
Tack för tipset! Tror att det är ordnat nu, misstänker att databoxen behövde vänja sig vid de nya stiften och spolarna för nu går den bra, klarade av 55 mil idag + en tank på Kinnekulle utan problem :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.