|
|
|
|---|---|
| hej.. en kompis behöver hjälp med att släcka airbaglampan på en z3:a 96:a.. fungerar denna lösning eller är det bara bluff?Länk | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Nå som skor sig på min uppfinning som jag gjorde 2006 :) den funkar om det är sensormattan som ger felkod. se länk. Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hasso, "nån" är jag ;-) Funkar klockrent. Jag har många nöjda BMW ägare därute. Minns speciellt en kvinna från Luleå som hade varit inne med sin e39 på BMW. Hon fick ett pris på 7000 kr (!) för att byta sensormattan. Av en ren tillfällighet såg hon annonsen. Jag fick ett mycket trevligt tackmail när lampan blev släckt för 195 kr. ;-) Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| hur vet man om det är sensormattan som är boven? | |
|
Genom felkodsavläsning. Komponenterna i Hassos uppfinning kostar några tior och är lätt att bygga och installera själv. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Ola du är långt ifrån ensam, En spanjor lyckades få patent i tyskland och Spanien men när han försökte i England visste mina BMW kollegor där att det var jag som publicerat detta 2006 i USA hos Bentleys och de satte stopp på patentet i UK. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Åh fan, detta visste jag inte! Jag har en hemmagjord i min bil sen ett par år efter ditt fina tips. De på blocket har jag inte gjort själv såklart. Tyckte det var ett bra alternativ för de som inte vill eller kan pula själv och vill ha hem det hela på en dag. Men självklart är det roligare att trixa ihop det själv om man kan. Oberoende om man köper en färdig eller gör en själv så är det ett otroligt billigt och fullgott alternativ. Tyvärr vet inte många om detta och det byts många många sensormattor fortfarande. Pratade med en kille som hade ägt sin e39 sen ny 1997 och han hade bytt 4(!) gånger. Han bytte inte en femte gång. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Hasso, kolla denna. 750 kr! Sanslöst. Ocker. Länk Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.