|
|
|
|---|---|
|
Hej, Låter illa som fan från bakvagnen på min e34. Vad tror ni det är? SPelar ingen roll om jag gasar eller rullar i friläge. Ingen skillnad om jag svänger eller kör rakt fram. Låter från 10km/h och mer ju fortare man kör, börjar även vibrera efter typ 110km/h. kolla video tack för svar :) | |
|
Oljuden som skrammlar är nå som ligger i skuffen och i slutet är det däcken som tar i skärmen. syftar på vinanade ljudet :) |
|
|
Jag fick samma missljud imorse påväg till jobbet. Fast för mig bli det näst intill tyst när jag frikopplar och låter värst när jag motorbromsar. Det kom när jag låg på 5an och bara rulla ner farten, då vart det som om jag skulle ha växlat ner till 3an och motorbromsat. Sen kom ljudet. Skulle tippa på att det är diff relaterat |
|
| Vxl-låds relaterat*. | |
| För mig låter det även om jag frikopplar, låter från diff mest | |
|
Prata med en på Mekonomen nyss. I mitt fall kunde det vara en bustning till diffhuset som kunde va slut. Så när jag gasa/motorbromsa så vicka diffhuset lite och skapa denna vin/vibbration. Ska lyfta och se senare. För dig som det låter hela tiden kan det va lagret som håller kardan. (Kommer inte ihåg vad det hette, kardanbrygga kanske?), eller en egen gissning att det är nått lager till drivaxlarna för dig. |
|
| Stödlager kanske? | |
| Ja, så hette det! | |
| Inte stödlager, fårse vad man provat byta härnäst :) | |
|
Jag hade ett tjutande ljud bakifrån på min e34 och då var det lagren till den ingående axeln på själva diffklumpen. Nummer 6 och 7 på följande länk. Länk Köpte dessa på BMW för runt 500:- styck. |
|
|
*bump* Glömde bort denna tråd. Men tänkte iallafall uppdatera ifall andra har samma symtom. Och det va ingående lager till diffhuset som jävlades. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.