AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
971

E46 323i sedan: Byta icke fällbara baksäten till fällbara baksäten?

Hej!
Har som rubriken lyder en BMW 323i e46 sedan med tyginredning. Jag planerar att byta till skinninredning och har hittat några begagnade som har fällbara baksäten. Skulle dessa passa på min bil som inte har fällbara baksäten, alltså plåt bakom ryggstöden?

Tackar för svar

Mvh
32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Jag tror inte det går - fällbara sätens ryggdel, i alla fall i touring, sitter fast i nederkant i gångjärn som består av en rundstång som siitter fast med skruvade klämmor över och sedan hakas fast i övre yttre hörnen med klick-mekanismer och dessa saknar väl du i din bil med icke-fällbara säten. Så att få fast fällbara säten i en bil för icke-fällbara blir nog svårt - men inget är omöjligt om du är uppfinnarjocke. Framstolar däremot borde vara bolt-on. De sitter ju bara med en bult i varje hörna.
Jag hade sökt vidare efter en inredning som passar från början, ev köper du framstolar resp baksäte från olika håll. Var framstolarna du tittat på fina så försök köpa bara dessa - många vill såklart inte sälja halva inredningar men jag lyckades köpa helskinnsotlar på ett ställe privat och fällbart baksäte på en skrot, båda i svart helskinn, till min touring. Sålde sedan min halvskinninredning som jag monterade ur, komplett.
Söktipsen är de vanliga: blocket, bildelsbasen/laga, returbilen, fiddesgarage

Lycka till!

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.