|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har lite vajsing på min BMW 523i E61 -05. Den rycker och går lite ojämnt, nästan bara under 1500 varv. Har läst på diverse forum att luftmassemätaren är ett vanligt fel och såg att den sitter rätt bra till, lätt bytt. Funderar på att köpa en lite billigare från Tyskland och bara byta. Däremot har jag hört att om man byter vissa elektroniska saker på nyare bilar(har mest mekat äldre innan) så måste man berätta det för datorn på något sätt. Är det någon som vet hur det är här? | |
| Har du fått till det?jag har samma problem på min bil | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
LMM brukar normalt gå att skifta utan några problem. NOTERA köp INTE nån billig noname utan originalfabrikat, De billiga funkar i princip aldrig. Det finns original till bra pris på maf-shop.com i tyskland ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Bilen är adaptiv, det ska fungera bättre när du satt dit nya delen. | |
|
Har nu beställt ny mätare härifrån: Länk Omkring 1500 kr med frakt. Hjälper inte det så lämnar jag in bilen på verkstad för felsökning, då får man väl lägga på en nolla... :) |
|
|
Har bytt LMM nu. Hjälpte inte. Börjar mer och mer tro att vevhusventilationen har satt igen sig. Har bett om lite offerter, för det här pallar jag nog inte fixa själv. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.