|
|
|
|---|---|
|
Köpte Tuningart coilover kit BMW E46 från an88.se men upptäckte att fram så är dom mycket kortare än orginal dämparna. Varför? Får det ej att passa. /Henke | |
|
Här är länken till dom jag köpt. Länk Dom blå metall prylarna, är dom till fjädrarna bak?? För jag får inte dom att passa heller. /Henke |
|
| De blå metall ringarna är till bak. Det är så du kan justera höjden bak med dem. Kan placera dem både uppe eller nere. Vilket du vill. Själv har jag dem upp pga slippa massa mög på gängorna. Samlas en del grus och skit nertill. | |
|
Det andra kan jag inte hjälpa dig med tyvärr via nätet. Kan du ta en bild på de du har köpt och länka här eller de ser ut precis som på bilden via hemsidan? |
|
|
Det är inte bara så att de är fullt ihop skruvade och du kan justera ut dem. Tänkte på dina framdämpare här. |
|
|
Ser ut precis som på bilden. Har skruvat ut dom så mycket som jag kan. |
|
|
Är det krängningshämmaren som skruvas fast i fästet? Mellan fästet och ner till botten på dämparen är iaf mycket kortare än original. Spelar ingen roll hur jag justerar, det måttet är detsamma ändå. Ska det var skillnad mot original? |
|
|
Eller måste man byta till sådan här? Stabilisatorstag set korta : Länk Vet inte vad som måste göras hjälp mig!! |
|
|
Jag har de korta på min. Originalen hade jag aldrig fått på. Säkert det som är ditt problem då. Vet en del som inte skickar med dem från början och det är inte alltid man tänker på att de också behöver bytas. |
|
|
Men blir inte bilen jätte mycket lägre än original då? Fast man har dom urskruvade max ? |
|
|
Något lägre, men sen kan du justera ut dem. Enligt hemsidan sänker den 1,5 cm när du har dem max ut justerade. Att du har kortare krängnings hämmar stag på verkar inte höjden. |
|
| Jag har TuningArt-coils på min bruxis (Passat -96). De är uppskruvade så högt det bara går, sänkningen i detta läge är dryga 40mm...På hemsidan står det att de sänker mellan 20-70mm... | |
|
Tack för all hjälp. Beställde kortare stag idag, återkommer med info hur det gick. |
|
|
Det är klart att dom ska vara kortare för det är väl mening att du ska ha sänkt bil. Det ända du behöver att byta till korta stabstag. Lycka till! |
|
| Något som ska flyttas över från dom gamla stötdämparna? | |
|
Ja, du måste ha stötdämparlager till de nya grejer samt damskydd till bakdämpare. Jag skulle satsa på att köpa nya grejer istället för att flytta. Sliper du demontera vid eventuell slitage. Länk |
|
|
Stödbens lager eller vad det nu heter :). Länk Annars är det bara att montera. Hör av dig hur det gått sedan. Tänk bara på fjäderspännare när du ska lossa på original fjädern för att plocka av stödbens lager/ tallrik. |
|
|
Ett tips som kan behålla dina framdämpare fräscha är att spreja de med zink och sedan med fälgfarg, t.ex från biltema. Monterar du de som de är så är de är inte lika fräscha efter första vintern. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.