AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.511

Till vilka Iphone-modeller finns snap in-adapter?

till vilka modeller av iphone finns det.
mvh stefan
Gu
219
Gustafr77
BMW X5 Xdrive40e F15 -16
Citroen C5 -11
JEEP CJ5 -60
5 och tidigare.

Lär nog dröja innan 6:ans adapter kommer.

/G
ka
69
kalle68
BMW 330e xdrive touring M-sport -22
Ja, det kommer nog dröja.
6 Plus lär väl inte få plats alls......
Varför adapter? Det mesta kan man väl lösa bättre med bluetooth idag?
Ka
585
Kaparn
640i GC -12
Fördelar med snap-in adapter i familjens 640i GC som jag ser det.
Telefonen är ur vägen och dold för allmänheten.
Yttre antenn aktiverad.
Laddning sköts automatiskt.
Bättre audio än med bluetooth.
För iphone 4 funkar inte audio och telefon samtidigt av någon anledning. Internet funkar bara hjälpligt men beror nog på att iPhone 4 har låg bredbandskapacitet. Duger för kontakt med FB och Gracenotes och Internetradio via BMW Apps.
Telefonen kan ligga kvar i bilen då jag ändå har en Samsung S3 i fickan för bruk utanför bilen som jag dock sätter i löstagbar hållare för Wazeanvändning.

Nackdelar:
Måste ta fram telefonen för att se och hantera Waze och Spotify.
Har även noterat att adaptern ibland glappar så man tappar bort t.ex. BMW Apps funktionen, men det kan bero på själva telefonen också. Rätt oväsentligt om än lite irriterande.

Har använt snap-in sedan 2007 när jag upptäcte finessen i E65. Då med en Motorola V600 som bara dög till att ringa med.
Kör deezer då slipper man hålla på med telefonen som med Spotify.
Allt sköts via idriven.
Jo kan tänka mig att det dröjer till 6an. Tyvärr.
pe
230
petrho
330e Touring Xdrive -20
@Kaparn: Hur fungerar det med extern antenn enligt inlägg. Såvitt jag vet har inte iphone någon antennkontakt. Är de en aktiv förstärkare på något vis?
Ka
585
Kaparn
640i GC -12
Petroho: Enligt BMW är det någon form av induktiv anslutning i hållaren, osäker på detaljer, men det blir i alla fall högre signalstyrka med telefonen i adaptern. Det vete fan hur det går till sa han (Gösta Ekman).

Stefan Nygren: Jag testade Deezer i vintras och det fungerar väldigt bra med iDrive men jag tyckte då att Spotify var bättre att hantera hemma i vardagsrummet och bättre urval av låtar för min egen del, även om Deezer kanske har större urval. Loppet är dock inte kört för Deezer hos mig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.