|
|
|
|---|---|
|
hallå! jag böt olja på min bmw på jobbet ikväll, hissade upp den så den stog i sidolut så att enkelt komma under och tappa ur oljan. efter att höjt och sänkt den några gånger för att få ur all olja och fyllt på igen så ska ja starta den och köra ut från verkstan, men nej då klickar bara startmotorn. provade sätta på en laddare men den fortsatte klicka. fick hjälp av en kompis att dra igång den åh då startade den väldigt lätt, stängde av den för att prova om den gick på startmotorn då och mycket riktigt då startade den, så åkte en sväng för att sedan åka hem, stänger av den och ska prova starta igen men nej då klickar det bara igen. vad kan det vara för fel på den? är det så jävligt att ja lär byta startmotor? mvh pär | |
| Kolla så batteripolerna sitter fast som de skall...Ladda batteriet. | |
|
Kan vara solenoiden och/eller kolen i startmotorn som är slut. Prova att knacka på startmotorn vid startförsök där den bara klickar - hoppar den igång då är det startmotorn som är kass... Lättast är nog att använda en lång träpinne eller pinne av annat ICKE LEDANDE material - för det är lätt att komma åt diverse strömförande delar vid startmotorn med kortis som presumtiv följd. Om inte laddning av batteri, kontroll av polanslutningarna och knackande på startmotorn hjälper, bör du kolla ström och jordanslutningar till och från startmotorn och generatorn. Men jag är rätt övertygad om att det är startmotorn som håller på att ge upp om batteriet är fräscht. Hur långt har bilen gått? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Okey tack för svar! Ska plocka bort startmotorn åh kolla hur den ser ut nu! Bilen har gått ca 25 tusen . | |
| Höll på kikade lite på bmwn idag, åh efter en stund så började startmotorn funka! Vad faan kan det vaara som hänt? | |
| Jag tror inte att det är startmotor om du kan höra klickljud, satsa hellre på att byta till ett bättre batteri | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.