|
|
|
|---|---|
|
Någon som har en aning om vad det kan kosta att lacka om stötfångaren bak? Har tyvärr fått några fula repor "sprickor" i lacken. MVH | |
|
Mellan 4-6000:- med kvitto om du lämnar in hela bilen och låter verkstan sköta demontering och montering. Utan kvitto har det kostat mig 1500:-, då lämnades stötfångaren in som lös del. |
|
|
Intressant att höra. För mig kostar det 2220 kr i självrisk då något okänt klantarsel kört på mig trots oceaner av utrymme... :( |
|
|
Erik__W Ursäkta frågan men, vad menar du med utan kvitto? Svart? För någon som inte är så erfaren, är det krångligt att få bort stötfångaren? damaen Okej, du fick ut ditt på försäkringen då alltså? |
|
|
Antar att du klarade dig bra då damaen, blev påbackad på en parkering med min förra bil (116d) och stötdämparen bak blev lite intrykt, lämnade in den hos BMW skadecenter i Malmö, fick betala 6500:- i självrisk, men bilen var inte ens ett år så jag ville ha det gjort ordentligt. Men OT: är det bara lackering så borde man komma billigare undan. |
|
|
Victo-r: Det var inte svårt på min E39, och jag hade aldrig gjort det förut, men du bör ha gott om plats och gärna en medhjälpare när sidorna ska passas in vid återmonteringen. Hittar ingen guide för just E87, men här är en för coupén: Länk |
|
|
Förlåt mitt fall gäller F20. Men ja, jag fick det på försäkring då jag hade vittnen, dock var förövaren okänd. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.