|
|
|
|---|---|
|
Hej har till 99% bestämt mej för att köpa en e91 320d. Men har lite frågor jag vill ha svar på först. Har en jag kikat på en som rullat 16xxx mil. Men är lite fundersam om partikelfiltret vad jag fattat ska det bytas nånstans mellan 16xxx och 20xxx. svaret jag fick av säljaren när jag frågade var detta. Vad det gäller partikelfiltret skall det ej bytas det är självrengörande fr.o.m 2008 på just denna typ av motor finns inte med på servicedispl. i bilen så det skall inte vara något problem. Så frågan är om partikelfiltret inte behövs bytas eller om det ska bytas ? Sen undrar jag om det går att montera in bluetooth efter hand för det verkar inte finnas tyvärr. Bara bomba på om ni har nått annat man ska tänka på... | |
|
Hej. Köpte precis en sådan du har, i somras. (16400mil automat) - Kolla om kedjorna är bytade eller slammer från dessa finns. - Temgivaren i motorn brukar ge sig. Inget du kan kolla på förhand ifs. - Rost på BMW's klassiska ställe. Baklucka, dörrar. - Utrustningsnivå? Larm är INTE standard. Blåtand: - Det går säkert att fixa en skitdyr lösning. Jag köpte den bästa biltema har och plugga i AUX, Telefonen funkar dock inte på det. Men det finns ju andra bättre. Ja, detta är mina erfarenheter av mitt köp. |
|
|
Jag eftermonterade blåtand från Ampire Fiscon i min och blev kanonnöjd. Funkar som fabriksmonterat med rattkontroller och allt, kan dessutom streama musik till stereon (simulerar cd-växlare). Köpte på NMIAB i Luleå och installationen var plättlätt. Permanent Plus, Jord och en fiberoptik kabel samt mic-kabel så var basenheten klar, sen var det vara dra micen till taklampan. Fixade hemma på garageuppfarten på 2 timmar. Integrationen är så bra att bilen tror att du har "fabriksmonterad" blåtand. Rekommenderas verkligen! lite smådyr dock, men jag ringer i bilen nästan varje dag och kvalitén på ljudet är bra. Länk Vill man mer så finns "dubbeldin" ersättare också från DYNAVIN Länk Då får man "allt". Blåtand, gps navigator, iphone/ipod interface, dvd, minneskort spelning och USB port samt back kamera. Tittade länge på det, men beslutade mig för att bara köpa blkåtandstelefon delen istället. Min bil har bara rullat 7000 och jag har inte haft några problem alls. Just rost och så är ju "de vanliga välkända". Värt att kolla extra på däcken eftersom RFT skiten kanske återmonterats. Jag bytte till vanliga däck och de är mycket bättre i allt. Finns massor av eftermarknadsgrejer till bilen också. //Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.