AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
4.854

Ägarerfarenhet från 1-serien F20?

Li
55
Limbro
BMW 535d-11
BMW 218i AT-15
Porsche 718 Cayman-17
Jag planerar ett byte av familjens andra bil till ny bil i samma storleksklass. Har provat det mesta i den s.k. Golf-klassen. Min fru som är den som skall använda bilen mest har fastnat för Volvo V40 T3. Jag försöker "lobba" för en 1-serie. BMW har ett erbjudande för en 116i med M-sport paket som jag tycker är intressant då den för mig mindre tilltalande fronten (framlyktorna) får ett lite mer acceptabelt utseende. Volvon är både snygg och bekväm att köra och jag uppfattar bilarna ungefär lika små i baksätet. Med anledning av detta är jag nu intresserad att få lite erfarenhet för er som äger/kör en 1-serie. Vad är era intryck och har ni hittat några svagheter på bilen som kan vara bra att känna till. Tack på förhand !
da
280
damaen
M135i xDrive
Jag är nöjd med 1-serien och inga egentliga stora irritationsmoment, det som man kan önska vore bättre regnsensor för vindrutetorkarna.

Hade en V40 hyrbil för några månader sedan (innan jag hade 1-serien) och minns att jag tyckte den var dåligt isolerad mot vägljud. Har dock aldrig jämfört A mot B samma dag.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Det jag slås av är att 1-serien är mycket roligare att köra än en V40. Förstås en högst subjektiv känsla, men den ska inte underskattas!
Jag hade också nyligen en V40 till låns ett dygn, då vi skulle köpa en andrabil, men den gick dels bort pga det betydligt högre priset än en Golf som vi köpte istället, samt för ovanstående störande markanta väg- och däckljud samt dålig takhöjd i bak. Men för övrigt en trevlig bil, men snygg...nej inte enligt min uppfattning.

/Anders
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Golf låg väldigt väldigt nära för vår del, det ska erkännas. En mycket prisvärd och bra bil. Men så fort vi provkörde 1-serien så åkte vi dit. Kul bil helt enkelt!
Li
55
Limbro
BMW 535d-11
BMW 218i AT-15
Porsche 718 Cayman-17
Tack för er återkoppling. Vi har idag en VW Golf GT-2010, där tyvärr motorn havererat. Vi har därför börjat se på alternativ till Golfen. Vi får se om det blir en Volvo eller BMW. När jag provade bilarna efter varandra uppfattade jag dem ungefär lika tysta. De kändes båda tystare än Golfen som faktiskt inte är särskilt tyst. I gengäld har Golfen bättre baksäte. Tack för återkopplingen.
Nya Golf VII, är väsentligt tystare än den tidigare Golf VI, som ersattes under andra halvan av 2013. Ska man jämför BMW:s 1-serie i nuvarande version och V40 med Golf, så är det nog klokt att jämföra med den Golf som faktiskt finns att köpa nu. Golf VII är en helt nykonstruerad bil i förhållande till Golf VII. Faktum är ju att av de nämnda bilarna är Golf den enda som har ett baksäte för fullvuxna.
Visa användare
51
Diesel Kungen
BMW 535D F10
Dieselmonstret Reloaded
Vi kan numera optimera alla bmw diesel bilar i modellen F-serien maila eller ring för mer info

Christer
Vtech Tuning Göteborg
0732-681144
No
4
Nontouch
BWM 118d -12
Jag har kört både 116d och 118d. Det är helt fantastiska bilar. Gick från en Golf själv för några år sedan, det går inte jämföra, som natt och dag. Dock bör man köra mer än vi gjorde med vår första bil uppe i norrland... Den laddade ur ganska lätt pga av kylan. Anti sladdsystemet gjorde vilken väg som helst säker... Väldigt nöjd ägare!

//Joakim
[url=Länk 118d [/url]
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Anders, Med känsla:
Lite kul notera att ni också snart får en 118d xD. Mycket prisvärd bil med dagens erbjudande. Hur ser er spec ut?
Vi ska hämta vår bil V49.
118 d xDrive
Model M-sport
Alpinvit II
Klädsel alcantara antracit/tyg Hexagon
17" fälgar 383 M (för vinterdäcken)
Eluppvärmd ratt
Harman Kardon
Tonade rutor
Extra 12V
Gummimattor, Bagagerumsmatta
Repskydd/film ovanpå bakre stötfångare
Ditec lackbehandling
Däckomläggning till våra vinterdäck (sommardäcken bipackas).
Kommer själv att komplettera med elektrisk motor-/kupevärmare (drag vid ev behov?).

Här är en del om våra funderingar som ledde framtill köp av 1-serie:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.