|
|
|
|---|---|
|
Min bil går trögt ibland när jag gasar, kan trycka ner gasen fullt men den ger knappt någon gas i ca: 3-4 sekunder men sen går den bra. Händer oftast när jag står still och ska börja köra,Men även när jag ligger i högre hastigheter och trycker ner gasen. Sen hoppar/hackar den till ganska ofta när jag kör också, mest vid hastigheter över 100km/h. Det va inte så mycket i början men nu händer det varje gång jag kör. Lämnade in bilen för 1 vecka sedan och då rengjorde dom partikelfilter, Bytte luftmassmätare, olja, bränslefilter, luftfilter, alla tändstift men det blev inte bättre. Vad kan det bero på? | |
|
Välkommen till forumet, Felkoder är rätt bra att läsa ut innan man ger sig på att byta delar i blindo. Kan vara vad som helst eg. Så mitt förslag: ta ut felkoder först. Mvh Jonas B |
|
|
Jag har gjort det och allt som kom upp är det som jag fixat! Gjorde en ny felkodning men ingenting dyker upp. |
|
|
Några frågor för att förstå bilen och dess bakgrund bättre. Är batteriet ok och ordentligt laddat? Stdfråga för modernare BMW:s som beter sig konstigt. Hur långt har bilen rullat? Antar att den är skött enligt bok. Är bilens programvara original eller modifierad? Kollade de bränsletrycket samtidigt som de bytte det ovan? Har de vana av att meka BMW-dieslar? När du skriver tändstift antar jag att du menar glödstift? Det kan vara något i stil med spridare eller något kontaktproblem till en sensor/ kabelfel är en spontan gissning. Mvh Asken |
|
|
Hej låter som ett igensatt partikelfilter Om det är tätt så blir det högre tryck och tar längre tid för turbon att varva upp Mvh |
|
|
batteriet har jag inte kollat. bilen har rullat 23000mil. den är orginal. tror inte dom kollade bränsletrycket. ja det har dom. ja, tändstift menade jag så klart. jag pratade med lunds bil tidigare idag, dom sa också något om spridare. kanske kan vara det. har kcr-box, kan det ha något med saken att göra? |
|
|
Hej! Koppla ur boxen och se hur den beter sig efter det. Om den gått länge med boxen är det risk för att en,flera spridare börjar strula,inte alltför ovanligt är ju också att partikelfiltret blir igensatt när man kört en längre sträcka med boxen inkopplad. Jag har själv råkat ut för både spridare och dpf i samband med att kört med box på 2 bilar som jag ägt. Lycka till. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.