|
|
|
|---|---|
|
Bilen varnar för slitna belägg. Är rätt säker på att dom inte är slitna eftersom de byttes för bara ett par månader sen... Nu till frågan: Kan jag se vilket hjul som den varnar för? Har BMW scanner men där hittar jag inte något som har med slitagevarnaren att göra. | |
| Det sitter bara en på varje axel, har för mig vänster fram och höger bak. | |
|
Har det börjat varna efter bytet eller har du kvar varningen sedan innan bytet? Varnarna är "förbrukningsvara" och om de har börjat varna är de kass då varningen uppstår när ett kontaktbleck slits av vid kontakt med bromsskivan. Om så är fallet måste du byta sensorn. Vänster fram och höger bak är helt korrekt. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
mawno, tyvärr tror jag att det inte går att se vilken som felar med diagnosverktyg. Jag har försökt som en dåre då en av mina felar intermittent trots att jag lött ihop kablarna. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Om du kopplar loss kontakten i hjulhuset kan du mäta motståndet. Om du inte får kontakt mellan stiften är den avsliten. Du kanse lätt kan se om beläggen fram eller bak är mest slitna? Jag har lött ihop kablarna. Det är inget problem att hålla koll på beläggen själv. T.ex. vid däckbyte. |
|
| Tack för alla svar. Får ta en titt på hur kablarna ser ut i helgen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.