|
|
|
|---|---|
|
Hej har en nyinköpt 328 ia 1998 köpte den lite på chans nu den går jätte bra i lådan växlar mjukt. Men den vill bara starta i neutralläget och spaken känns lite trög att lägga i växlarna tycker jag. | |
| Det är inte så att du måste hålla ner bromsen på tex P läget för att den ska starta? | |
|
alltså jag har testat det men ingen skillnad tycker spaken är rätt trög går det att smörja nått länkage eller nått under lådan ? |
|
|
Hej Min P lyser ej i mätarhuset såg jag idag och det hjälper ej att trampa ner bromsen vid start. Ringde bmw dom sa att det ska sitt givare under spaken som man ska komma åt nån som har nån bild på detta o vilken givare dom menar ? |
|
| Hej ingen som har nån koll på vilken givare det är ? | |
| Vad händer när du vrider om nyckeln i P? tänkte om jag kan ha något liknande problem med min | |
|
det händer ingenting startmotor ingenting går runt när jag lägger den i neutral startar den direkt. Pratade md Bmw ska sitta givare under spaken en av dom känner av att bilen står på parkering. och det är den givaren jag vill veta hur den ser ut |
|
| Okej det känns som att det kan vara det som är fel på min med förutom att jag inte kan starta på nån växel. För när jag vrider nyckeln i P/N är det som att försöka starta i drive. Inte ett ljud från motorn. | |
|
vad har du för modell ? du vet att vissa måste man hålla ner bromsen för att starta |
|
|
Jag har en 330iA -03. Har haft bilen 3,5 år och den har aldrig krånglat så här tidigare |
|
|
okej så den startar inte alls varken på P eller neutral läget |
|
| nej inte ett ljud men all el fungerar | |
| Startspärr ? Går startmotor runt ens ? Tänder bilen säkringar kasst batteri | |
| Testat att ta bort minus pool i några minuter o sen testa igen o ladda upp batteri innan | |
| Är det ingen som har en koll vad för givare jag ska byta ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.