AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
3.838

Köpa E70 X5 LCI, ska man välja 3.0d eller 3,5d?

az
16
azmaz
E46 330i -02
Hej köra BMW entusiaster!

Är ute efter en X5 E70 med facelift. Har hamnat i kläm mellan 3L dieseln med singel tåjbå ch 3.5L dubbel Turb.

För å nackdelar med dessa? :)
Värt att spara lite till för att köpa den piggare varianten med dubbelturbn? :)

Hjärtligt tacksam för era inlägg :D
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Heter inte LCI 30d eller 40d? Före LCI var det väl 30d och 35sd.
az
16
azmaz
E46 330i -02
Hej!

Tack för ditt svar, vilket gjrde att jag lärde mig nåt nytt idag. Stämmer mycket väl. Så frågan är, är det värt med så pass str mtr eller räcker det med 3l singel tåjbå? :)
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Jag hade nog försökt hitta en biturbovariant. Tycker det är lite för lite mos i min 245hk GT, trots en mängd växlar.
az
16
azmaz
E46 330i -02
Jag förstår. Kanske dumt att chippa en (liten) mtr å få prblem med det sen, när man kan sattsa på en str direkt :) Låter inte så dumt.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Av din text är det svårt att utläsa om du vet det eller inte, men motorerna är lika stora, de är båda på 3 liter, men andra saker skiljer, exempelvis turbolösningen.

Har man råd är det ju alltid trevligast med den större motorn.

azmaz
E46 330i -02
Javisst ja. Det hade jag glömt, att de är lika stra. Men turb lösningen visste jag, kånstuktinen alltså :) Då kasnke det inte är så illa med en enkel 3l variant. För att min plånbk tillåter upp till tre hundra K bara :( ge å ta tjugååå lax.
az
16
azmaz
E46 330i -02
Utrustningsväg är jag väldigt mkt ute efter

-HEADUP DISPAY
-SÅFTCLÅSE (spillt vatten på tangetbårdet, df skriver jag så)
-WEBASTÅ

Nåt jag kan ta brt från listan sm inte är så jätteviktigt?
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Softclose skulle jag inte se som viktigt. Webasto kan vara en deal breaker för många. HUD kan man leva utan.

Vi provade både 30D och 40D innan vi köpte våran och det var frun som bestämde att vi skulle ha 40d. 30d var för klen tyckte hon.

Annat att väga in är sport eller M-paket. 7 eller 5-sits. NAV är svårt att hitta någon utan, men se ändå till att det finns.

För 300-320 borde du kunna hitta en 40d med vettig utrustning om du kan leva med att den gått lite och kanske inte har alla kryss i listan.

Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
azmaz, jag hade den utrustningen du eftersöker (förutom Webasto) på min förra E70 och saker jag uppskattade före dem var:

Navigator
Komfortstolar
Panoramatak

Headup i samband med Navigator är visserligen bra men inget jag inte skulle kunna ha klarat mig utan.
az
16
azmaz
E46 330i -02
Tack för era svar. Hjälper mig på travet som fasiken :) Har hittat ett par stycken som jag överväger starkt, så antagligen blir det bilköp nästa vecka :)
Här är länkarna till respektive modell. Vad tycker ni? :D

Länk

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.