|
Sida 2 av 9
|
|
|---|---|
| fråga: är de svårt att byta ut mätartavlorna? | |
| Nej det är ganska lätt de tar typ 20-30 min högst. | |
| finns de nån guide eller nåt? | |
|
Jo hej Det är så att jag blev sugen att klistra dit vita mätartavlor men hur får jag ut mätar huset eller plexiglaset som sitter fast där ? måste jag riva hela instrumentbrädan eller ? nån som har nå tips ? ____________________________________________ Länk |
|
|
I ovankant av mätarhuset sitter det 2 skruvar som du lossar. Sedan petar du ut mätarhuset med en mejsel. Lossa koblarna på baksidan. Om du inte har justerbar ratt så kanske du måste ta bort ratten för att få ut mätarhuset. På baksidan lossar du dom yttre skruvarna runt om mätarhuset. //Ticco www.ticco.com |
|
|
ok! får se om jag ger mig på de :) |
|
|
Hmm måste kollas ikväll tack för tipset Ticco inte sugen på sälja bilen din ? vill ha den ! ____________________________________________ Länk |
|
|
Förresten Ticco Har du klistat över dina orignal eller tagit ner dom och målat dom eller helt enkelt köpt vita ??? ____________________________________________ Länk |
|
|
Nja, måste ha en vinterbil... Klistrat över orginal. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Jamen vi byter och du får pengar i mellan eller nåt !? min är kanonfin ____________________________________________ Länk |
|
|
518! Nä du, jag har andra planer för min. Har en preppad 3.5'a liggande på pall som bara väntar... //Ticco www.ticco.com |
|
|
Nämen sluta ! börjar bli less på leta efter en som är fräsch och snygg tillräckligt svårt att hitta en fräsch har försökt köpa av tufvessons M535i utan resultat , vad ska du ha ! ____________________________________________ Länk |
|
|
Min är inte fräsch å inte i närheten av Johans! Hadde inte Johan sin i annons till salu? //Ticco www.ticco.com |
|
|
jo men tog bort den , sen nu när jag mejlade han så ville han inte he bort den... jamen din är dyngfräsch invändigt och den har allt jag vill ha sen att den kanske är lite skabbig i lacken eller så löser man lättast med en omlackering ! =) Vad ska du ha ?! förresten hur får man bort nålarna på mätartavlorna ?? ____________________________________________ Länk |
|
|
Hur mycket bjuder du :) Nålarna skruvar du försiktigt moturs samtidigt som du drar uppåt (gäller h mätaren och varv). //Ticco www.ticco.com |
|
|
Ok tack ! Vad vill du ha ? :) ____________________________________________ Länk |
|
|
Haidar, orkar du så kan du skicka bilderna till 518 E28 till mig... Jag har monterat vita instrument som jag fick av en kille här på forumet, men de var gjorda i med limmade papper som ioförsig var snyggt, men jag har tillgång till färglaser här i skolan.... vill göra lite mer personliga mätere...på plastfilm :o) Ett tips till de som monterar vita mätare på E28.. Byt bara ut hastighetsmätare och klocka/varvräknare, låt soppa o tempmätarna vara svarta, blir snyggt som satan... Jag har även målat mina nålar svarta så att det blir bra kontrast mot den vita bakgrunden, satin black heter färgen jag valde och den är halvmatt nså att de inte blänker och sticker ut. Ska ta lite bilder nästa gång jag trillar över en digitalkamera... #232 i E28 registret Länk Länk |
|
|
Akta dig bara så inte det blir för blankt på plastfilm. Länk //Ticco www.ticco.com |
|
Boppers_ |
kan du skicka till mig också? stig_elvis@hotmail.com hejdå.. |
|
Ticco, jag har tänkt på det. Plastfilmen har en halvmatt, nästan sträv yta om du förstå vad jag menar...dessutom är den självhäftande :-D Hoppas bara jag får tag i några bilder snart... har bara inte lust att skruva isär alltihopa, scanna+rita om,plocka ihop allt, åka till skolan o skriva ut,åka hem och riva isär allt igen etc... det är klockan jag behöver...h-mätaren har jag fått tag i. #232 i E28 registret Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.