|
|
|
|---|---|
| Hej, är det någon som har en kopia (pdf) av en inspection I och II checklista för en europeisk M3 E46? Jag har hittat en för amerikanska bilar, men ingen för europeiska? | |
| Vad är skillnaden? | |
|
Skillnaden borde inte variera direkt, då det endast är ett annat grenrör med kattar på USA-modellen. Men deras checklista kanske kanske kräver att de ska leta efter giftiga ormar och svarta änkan , men annars ska det inte differera nä,nvärt vad jag kan tänka mig. |
|
| Alla intervaller är i miles istället för kilometer. Det finns ju också en möjlighet att det är några smågrejer som skiljer mellan olika marknader, om nån kan skrota fram en checklista från en tidigare service så kan jag bekräfta / avkräfta eventuella skillnader =) | |
| Kanske kunde du länka din pdf så har man lite läsning :) | |
|
Inspection 1: Länk Inspection II Länk |
|
|
Tackar. Ökade lite av min förståelse för priset av en inspektion 2 :) Undrar om verkstäder är så seriösa att dom gör allt det där.. |
|
|
Tack för listan Iqbad! |
|
|
Finns inte en skanns att bmw verkstäder utför allt detta, skulle ta 1-2 dagar, med ventilhystering, hjulinställning, alla vätskor, momentåtdragningar, och 300 punkter utöver detta. Finns inte.. |
|
| Vilken är det som gäller då? | |
| Vid lite närmare koll så är egentligen den första listan både för inspection I och II, den andra listan verkar vara inklusive lite extra grejer som just den handlaren väljer att göra. Är det ingen som har haft sin bil inne på inspection som kan scannna in det papper ni fick då, då kan jag i så fall göra en egen variant med samma information och lägga ut. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.