AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
11.578

Dragkrokslagret, omdöme

Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Valde att idag anlita Dragkrokslagrets filial i Stockholm, kungens kurva,för att montera en fats Thulekrok på min E46a. Valde dragskrokslagret efter att "Lasse Dragkula" inte återkommit som han lovat samt inte var så sugen på att montera en fast krok, inget ont över honom dock, den störst anledningen var nog priset, 4675 kostade det hos dragkrokslagret... ganska mkt billigare än Lasse.

Ankom vid 07:30 som avtalat och fick ett hyfsat intryck även om lokalen såg lite tillfällig ut... såg bland annat att de låga ramperna dom körde upp bilarna på var hemmabyggda av trä och plåtbläck.
Fick reda på att jag behövde spendera 3,5-4h i omgivningarna istället för utlovade 3, inte hela världen men inte optimalt en "arbetsdag", tur att jag har väldigt fritt jobb.

Ganska prick efter 3,5h ringde "chefen" och sa att bilen är klar om 10-15 minuter, jag anände efter 5 och min bil var redan utkörd.
Lite har man ju lärt sej genom åren (inte tillräckligt ska det dock visa sej) så jag bad att få se bilen innan jag betalade. Chefen och jag gick till bilen och det såg väl ok ut utvändigt... inget att anmärka på vid första anblick iaf. Men chefen hade inte nyckeln med sej så jag fick aldrig se invändigt, accepterade tveksamt detta med hans ord "du behöver inte oroa dej eller bry dej det minsta, det funkar klockrent". Sen gick vi tillbaka in och jag betalade.

När jag sen kom ut till bilen med nyckeln öppnar jag trunken och noterar genast att det inte sitter nån box innanför klädseln på "passagerarsidan" i bagageutrymmet som "chefen" sagt. Kollar istället på vänster sida och där ligger det en box "nerslängd" i utrymmet för verktyg och varningstriangel med dessa över sej. Sladdar ligger och hänger helt löst samt är in avkortade till lagom längd eller ens hopbuntade. Noterar att man har tryckt in en röd sladd som går framåt i bilen mellan tygklädseln på sidan och ett plaststycke i ovankant, detta har dock gjort så slarvigt att den sticker fram här och var... Suckar och trycker in kabeln lite mer ordentligt, hittar sedan en mejsel innan jag stänger luckan. Tänker att jag ska kolla vart den där röda kabeln går och öppnar förardörren. Där kommer kabeln ut och tittar fram vid fotstödet och ligger sedan under gummimattan(!).

Nu tröttnar jag och vänder på klacken och stegar tillbaka till "butiken". Då har chefen åkt på ett ärende men en av "mekanikerna" kommer med ut och säger att visst jag ska fixa det där. Han backar in bilen i verkstan och stänger dörren. 15 minuter senare öppnar han och kör ut bilen... nu syns inte kabeln iaf. men jag tänker... bäst att vi kollar att detta funkar innan jag beger mej hem till Uppsala. Visst säger mecken vi har en grej man kopplar in så man kan se att bromsljus och blinkers funkar osv... han kopplar in den och jag meddelar att när jag blinkar vänster verkar hans makapär blinka höger... ojdå säger meken, "han" (vem det nu är) måste glömt att ändra i kopplingen då vi monterade boxen på förarsidan istället för passagerarsidan... In med bilen igen på verkstaden och ytterliggare en kvart senare kan han visa att nu funkar det som det ska...

Mycket tveksam börjar jag resan hem till uppsala och lyckas på vägen dra på mej en pyspunka... däckverkstan hemma i uppsala hittar en skruv i däcket... att den skulle komma från dragkrokslagret vet jag inte, men det skulle inte förvåna mej.

Nu återstår att kontrollera infästningen av själva kroken (känner att jag måste kolla det) samt om dom verkligen skruvat fast stötfångarn bak ordentligt, den känns lite sladdrig. Ska kolla hur det ser ut under ratten också där den röda kabeln är inkopplad nånstans.

Betyg så långt till dragkrokslagret: en överkryssad rattmuff av 5 möjliga.
Möjligen en överkörd rattmuff om jag hittar fler fel i helgen...

/Jonas
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Vilken trist historia. Ibland blir det tyvärr dyrt att köpa billigt.

Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
Suzuki Ignis Sport -04
Drog igår om en kabel (strömmatningen?) fram till under ratten. Den var så slarvigt dragen att jag gjorde om det från början och gick en smartare väg.
Sen flyttade jag dragningen mellan ljusen bak så att sladden inte längre var i kläm.

Idag har jag satt fast stötfångaren som satt helt löst i sidled...
Samt spänt upp kabeln som går ner till kroken så den inte längre hänger ner på ljuddämparen...

Men själva kroken verkar dom ha lyckats få dit rätt :)

Med andra ord, hade jag gjort jobbet själv hade det blivit:
- billigare
- bättre
- klart snabbare

Mitt råd: Anlita ALDRIG dragkrokslagret, lär er av mitt misstag...

Jonas
Tråkigt att höra! Hoppas att det håller och är problemfritt i framtiden.
Tråkigt. Jag har köpt en avtagbar Thulekrok ifrån dragkrokslagret som jag monterade själv tillsammans med deras universalsats för elanslutning. Utan erfarenhet tog det mig ungefär 2tim i lugnt tempo med hög noggrannhet. Inkoppling via ena baklyset och dold förläggning bakom lyset. Fungerar felfritt med backsensor och canbus.
Vad kostade installationen?
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
Suzuki Ignis Sport -04
Man kan köpa kroken inkl elstas på deras hemsida till "extrapriset" 2795:-
Så jag gav väl ca. 1900 för installationen... vilket skämt.

/Jonas
Jag tittade och jämförde priser innan jag bestämde mig för "Lasse Dragkula" pga att han kunde komma och montera den på plats på mitt jobb i Uppsala. Visst, det var kanske inte den allra bästa kommunikationen mellan oss men han SMS:ade att han kunde montera kroken samma dag (!) på eftermiddagen.

Det kostade 7900 kr för en helt osynlig, avtagbar Westfalia-krok på min E91. Monteringen tog en timme och inga lösa kablar eller slarv någonstans. Verkligen nöjd med hans arbete! Rekommenderar honom trots ett högre pris.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Beklagar det du fått uppleva. En tanke, har du kollat så det inte är någon skruv som hör till infästningarna av innerskärm bak eller stötfångare som motsvarar den som fastnade i ditt däck?

Mvh
Asken
Säger som alltid. Billigt är ett latinskt ord för dold kostnad.
Tråkigt att det sköttes så dåligt för dig. Men det finns oftast en anledning till att de seriösa kostar mer.
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
Suzuki Ignis Sport -04
Asken: nej, det var en vanlig plåtskruv... Inte nåt från min bil iaf.

Jonas
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Ok.

Mvh
Asken
Hej Jonas/azkikr
Vi vill gärna att ni tar kontakt med oss så att vi kan att erbjuda er kompensation genom dels att bekosta lagning av ert däck - oberoende om felet varit på vår sida. Dels låta en utbildad och erfaren montör hos oss åka ut till er i Uppsala och besiktiga hela arbetet, montera om hela el-satsen, kontrollera infästningarna, rostskyddsbehandlingen, samt kablage. Vi kommer även att dra av hela monteringskostnaden, denna kommer vi återbetala till er, ni betalar endast för materialet. Slå oss en signal så ordnar vi detta snarast till er. Vi tycker det är mycket tråkigt att du fått ett dåligt intryck och vi vill anstränga oss för att höja ditt betyg från en överkörd rattmuff till minst 4 eller kanske 4,5 rattmuffar...

Montören som hjälpte er var en praktikant på prov som inte arbetar hos oss längre. En dålig dag eller tillfälliga brister kan tyvärr hända, det viktigaste för oss är att se till att du som kund EJ skall bli lidande och vi vill därför göra vårt yttersta för att kompensera dig för detta som inträffat.

Vi beklagar och hoppas att du hör av dig snarast så vi får en chans att ställa allt till rätta.

Mvh teamet på Dragkrokslagret Stockholm.

tel. 08-355 911 (vardagar 07:00 tom 16:30, Fredagar stänger vi kl 14:30)

Dragkrokslagret
Snyggt hanterat.
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
Suzuki Ignis Sport -04
Sådär... Nu har dragkrokslagret återbetalt monteringskostnaden samt även betalt min punkteringslagning, jag avböjde installationskontrollen då jag redan kollat allt själv. Det var schysst hanterat.

Allra bäst vore förstås om man gör rätt från början och endast har kompetent personal, men misstag sker och jag tycker dragkrokslagret har hanterat detta över förväntan.

Tack,

Jonas
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Alla kan som sagt göra fel, men då är det viktiga att man gör allt för att återfå förtroende hos kunden och göra rätt för sig.
Så verkar ju faktiskt vara fallet här! :o)

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.