AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.300

Törs man köpa E92 M3 - 2008 långmilare?

SV
46
SVBL
Mini Clubman 2016
Mazda MX-5 Sport ND
Hej,
Törs man köpa en svensksåld långmilare, M3 -08?

Länk
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Menar du långmilare eller lågmilare? 11500 mil på 6 år är väl inte så farligt?

Du kan ju lika gärna se den som en "ärlig milare". Det är väl klart du törs köpa den där om du tycker att du har råd. Såg ju jättefin ut!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Finns massor med M3 långmilare. Desto färre där det står det på mätaren...

-------
//Lövet
Rätt låda med!
SV
46
SVBL
Mini Clubman 2016
Mazda MX-5 Sport ND
Ok, tack för era svar.
Det kanske är en realistiskt miltal...

Anledningen till min fråga är mer vad som slits och riskerar att bli dyrt när det ska bytas ut/fixas?
Det här exemplaret verkar ju inte EDC, vilket väl är bra utifrån att det då inte kan gå sönder? :-)
SV
46
SVBL
Mini Clubman 2016
Mazda MX-5 Sport ND
Edit: den har EDC...
Dyrt om det går sönder? Går det sönder?
zcooter
Klart det går i sönder förr eller senare, inte säkert det gör det under tiden du äger bilen
Men det är hållbara grejer s åklart
Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
Just m3 E9x håller ganska bra jag har inte hört så många klagomål som på m5 e60. Jag tycker faktiskt att den ser fin ut, dock skulle jag föredra original fälgar, helst 19" csl.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Om bara bilen har bra dokumentation samt allt service är skött borde det inte vara ett hinder. Kolla runt bland priser på mobile.de och bmw.se samt blocket och bilpriser.se föär en generell bedömning och vore jag dig skulle ett rejält test av bilen på närmaste auktoriserade verkstad en bra livförsäkring för de kan se och bedömma insidan av bilens skick med sina verktyg, erfarenheter och datorer. Eventuella fel kan användas som bra prutargument och som alltid när det börjar bli kallare ute så blir sportbilar billigare....

Lycka till och hoppas bilen är fin!

Asken
Vet inget om bilens historik men såg att den stod på BMW i Falun idag med punka höger bak. Bakdäcken såg rätt slitna ut men det lär ju åtgärdas iom punkan. Bilen gav i övrigt ett fräscht intryck tycker jag.
SV
46
SVBL
Mini Clubman 2016
Mazda MX-5 Sport ND
@M3_Rune:
Tack för info. Du såg inte något mer, typ repor etc? Fin i lacken?

/S

Synade inte bilen så noga + att den var blöt/fuktig så jag vill inte uttala mig om lackens skick mer än att den ger ett bra helhetsintryck. Jag har sett den i stan förut några gånger och den brukar alltid vara ren och välputsad.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Andreas: "Massor med långmilare - desto färre där det står på mätaren." Haha poäng där!
Es
50
Estoril2
F80 M3 -17
F11 520d -15
Instämmer med M3_Rune. Alla gånger jag mött bilen i stan så har den sett nytvättad ut.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.