|
|
|
|---|---|
|
Hadde svaga vibrationer i F11'an när jag körde över 100km/h. Kollade rundheten vid att hissa upp bilen och snurra på alla hjulen. Tyckte mej se lite orundhet på alla 4, så då jag bara kört ca 200mil på mina 18" Conti SportContact 5 for jag in till däckverkstaden. Dom körde hjulen i sin Hunter vägtrycks-maskin, och resultaten blev: 4,0kg och 4,5kg fram, och 6,5kg och 8,0kg bak. Tycker mej ha läst någonstans att BMW har en gräns på just 8kg, men borde jag vara nöjd? Ska såklart testa bilen på motorvägen och är vibrationerna borta är det egentligen bra. Men vetskapen att hjulen ligger på gränsen är inte roligt. | |
|
Jag hade ju helst satt det sämsta höger bak för att testa. Värdet 8kg går troligen att minska. Man måste i så fall ta av däcket och mäta fälgens orundhet och matcha med däcket. Möjligen räcker det att lossa däcket från "clinchkanten"- lägga ny monteringspasta-fyll på med luft och "massera" med speciell maskin alt. med "däckrobotens rullar". Jag skulle tro att däcktillverkaren godkänner 8kg. Audi har 7kg som gräns. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.