|
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Hej! Fortsätter med min M70 som bara vill gå på tomgång. Nu har jag hittat ytterligare en automatlåda i den...nämligen i startmotorn. Planetreduceringsväxel. Bedömd utv 1:2. Övriga kanske är mera bekanta med detta men för mig var det nytt. Även om det säkert är dyrare att renovera (måste bl a byta kol och lager) så känns det i vilket fall väldigt uppmuntrande med denna BMW teknik. Snart kommer hon att spinna igång tror jag. Finns snart inte en pryl som jag inte mätt och kontrollerat. Rapport kommer. MVH /// Paap Reeder |
|
Kör hårt Paap! Det är alltid kul att få lite rapporter om din M70. Mvh Wittel |
|
svardska |
Paap! Jag lider med dig verkligen! Nu när min är på vägen och går som en dröm i denna förlängda sommar som aldrig verkar ta slut. Fick en tanke! som gäller själva gaspedalen, den borde ju driva nån slags vridpotentiometer av nåt slag! inte som på en gammal radio men i alla fall med liknande funktion. Den skall ju i alla fall ge info till boxarna som driver spjällen. Kan det finnas nåt fel där måntro? |
|
Du säger att den bara går på tomgång.. Ett fel som också har uppkommit för mig ett par gånger när batteriet har varit dags att byta.. |
|
Paap Reeder |
Hej Erik! Har nu också kommit fram till batteriet tots allt. Jag har den ju inte till en egentlig bruksbil utan mera som teknikobjekt varför jag nu blivit ganska duktig på 750 enligt egen mening. Börjar man med en ny modell måste man gå till botten. I övrigt är hon toppenfin. MVH /// Paap Reeder |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.