|
|
|
|---|---|
|
Har köpt en BMW 118d -08. Det är advantage paket och comfort paket. Färgen är mörkgrå. Skulle vilja "hotta upp" bilen lite. Funderar på följande: - Tona rutor? Vad kostar det? Hur mörkt kan man köra? - Skulle vilja ha multifunktionsratt. Är det ens möjligt att få det bytt? Hur dyrt är det? - Hur dyrt är det att lämna i bilen och få sätena utbytta till sportstolar? - Något annat man kan göra för att "hotta" upp bilen? Jag är BMW-rookie så har dålig koll på det mesta. | |
|
Hej! Tona rutor på en BMW 1-serie ligger på runt 3000kr om du skall göra det hos ett proffs, vilket givetvis är det rätta. Nu pratar jag 5d-varianten med de "lagliga" rutorna, alltså bakdörrar + bakruta. Har inga svar på dina andra frågor, men om du vill hotta upp bilen mer finns ju alltid detta: *Fälgar 18-19" (Gör mest enl. mig, om man skall börja med ngt) *Helsvarta njurar *Spoiler bak ("keps") *Byta regplåtar till nya 2014-modellen *Ta bort modellbeteckning *Putsa upp avgaspipan *Sänka bilen något Sedan finns det ju massor med småsaker, du kan kika på min bil: Länk Och få lite inspiration. Hör av dig om du undrar över något. Lycka till! |
|
|
Tack för svar! Vad kostar nya plåtar och spoiler bak? |
|
|
Nya plåtar via Trafikverket ligger på 90kr/st om jag inte missminner mig. Beställer gör du enklast via deras app! En spoiler kostar typ 500-1500kr, ett exempel finner du här: Länk Sedan måste den ju lackas och monteras, det har jag ingen prisuppgift på dock. |
|
|
Byt ditt halvljus till vita angel eyes. Ta väck hållaren/ramen runt reg.skylten The Sound From A Big M :) |
|
|
En ny radioantenn gör JÄVLIGT mycket. Sliper bilen se ut som en liten bumpercar. Kostar väl en hundring på ebay |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.