|
|
|
|---|---|
|
Okej, jag är på g att göra mig av med min bil och köpa en ny. Dock 4-serie men lägger tråden här eftersom fler antagligen kollar treserieforumet än fyrserieforumet. Hade gärna haft en 35i men de är lite dyra. Får vänta till de börjar komma ut lite fler begagnade först. Samt, eftersom min nu JB4-IC-DP-trimmade N54 levererar grymma prestanda hade jag säkert blivit besviken om jag köpt en 35i med N55 istället för N54 - som ju inte går att trimma lika ballt. (Måste antagligen köpa en M4 bara för det..) Tänkte därför köpa något som inte är speciellt lönt att ens börja trimma, men som ändå kanske låter lite finare ur avgasröret än en 20d. Det är ju samma motor i 20i som i 28i - N20 - men med olika trimningsgrad (och säkert lite annat med för den delen..). Någon som vet vad mer exakt som skiljer dessa åt? Annan intercooler, annan mjukvara, säkerligen annat insug. Kanske allt? Hur som, just för att det ju är samma motor så borde även förbrukningen ligga väldigt densamma. 2 liter. Fyra cylindrar. Turbo. Så länge man inte använder 28i'ns mer effekt borde de vid likadan körning tangera varandras bränslekurvor väldigt väl. Någon som har mer erfarenhet? Jag hittar nada på nätet om 20i-motorn utan information och provdata finns nästan uteslutande för 28i. Mina frågor är således: 1) Vad skiljer 20i från 28i? 2) Vad skiljer det i förbrukning mellan ovan nämnda motorer? 3) Är 28i värd merkostnaden? 4) Är en 20i ett sämre köp inför eftermarknaden med större värdetapp? Önskar alla en trevlig kväll. | |
|
Har ingen större erfarenhet av 20i men misstänker att 28i inte är värd merkostnaden. Hade 20i funnits tillgänglig när jag gjorde motorvalet hade jag med stor sannolikhet valt den. /J.I |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.