|
|
|
|---|---|
| Skulle ut och starta min e53 4,4i-02 för ett par dagar sedan. Allt verkar normalt med lampor som lyser på tändningen osv men när man drar sista steget och ska starta bilen händer ingenting, inget klickljud eller annat. Körde bilen 10 timmar tidigare utan problem. Någon som har funderingar på vad detta kan vara? | |
|
Flimrar innerbelysningen till då du flyttar nyckeln till startläget? Provat att koppla på en laddare ett dygn? Går att ladda via pluspolen under huven. Det kan vara batteriet som är på upphällningen kanhända. Det sitter i bagageluckan, under vid reservhjulet vill jag minnas. Om du tittar på "ögat", en indikator vilket skick batteri är i så får du ett hum. Batteriers livslängd är mellan 3-7 år. Något som är bra att ha till modernare BMW:s är en Ctekladdare, gärna modell mellankraftig så den pallar med de stora batterierna och ett rond-läge. Finns prisvärt på närmsta Clas Ohlson och dylikt. Kör man mycket korta sträckor hinner batteriet sällan laddas upp. Mvh Asken |
|
| Tack för ditt svar men som jag misstänkte har detta inget med batteriet att göra. Testat med startkablar och batteriet verkar vara i god kondition då de lyser grönt på indikatorn. Som sagt tänds allt upp som det ska, radio fungerar osv. | |
|
Provat med nyckel nummer 2 respektive "servicenyckeln"(Den utan fjärrkontroll på) och vad ger det för resultat? Sitter ett uppladdnngsbart batteri i fjärrnyckeln som laddas medans bilen är igång. Annars gissar jag att man behöver ansluta en felsökningsdator av lämplig sort och kolla vad den ger för utslag. Kan ju vara något med EWS, startspärr eller tändningslåset som krånglar. Lycka till! Mvh Asken |
|
| Tyvärr så har jag bara en nyckel och det fungerar ju att öppna bildörren med fjärrlåset, då borde det väl det fungera att starta bilen med den också? | |
| Startmotorn ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.