|
|
|
|---|---|
|
Hej grabbarna! Min fläkt på ac:n har gått från svajig till tvärdöd. Har tidigare läst att svajandet är ett vanligt problem och att man då byter motståndet eller om det heter effektsteg. Men kan kasst dito även göra fläkten död? Borde den inte gå på fullrus? Mvh, Mattias | |
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Kasst dito kan göra den tvärdöd - ja. Min fru ringde o sa att hon tyckte inte fläkten lydde hennes kommandon, d.v.s den gick upp och ned oavsett vad hon tryckte på knappen. Hon bad mig ta en tur o testa. Vi var ute en sväng och det regnade och immade. Då, pang, tvärdog den nån mil hemmifrån. Det blev till att svepa rutan med en trasa på insidan för att ta sig hem. :-) Jag bytte effektsteget, eller "igelkotten" som den kallas, hemma i garaget. Så var allt frid o fröjd igen. /Anders |
|
Perfekt. Hade nånstans i bakhuvudet att "igelkotten" inte är ett motstånd i egentlig mening. Stort tack! |
|
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Ja precis, den är lite mer än ett motstånd liksom. Kan inte den exakta terminologin. Jag följde en guide här på AP för att göra bytet. --- > Länk |
|
En samvetsfråga... Köpte du original eller pirat...? |
|
Effektsteget är 64116923204 åtminstone för min 330. Bäst att du dubbelkollar att det är samma pryl för din. I mitt fall: Länk Ja du... normalt köper jag BMW original, eller likvärdig pålitlig "originaltillverkare" såsom Hella eller Bosch eller liknande. Givare köper jag från BMW. I detta fall har jag för mig jag köpte den från Autoteilemann. Länk Och jag har faktiskt för mig det var just AIC'n där på bilden. (har asken kvar hemma kan ju kolla sen) Så ett långt svar på en kort fråga, ja, "pirat". :-) /A. |
|
Ok. Hittade några på ebay också. Bara man undviker det allra billigaste från Hongkong... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.