|
|
|
|---|---|
|
har hittat fina och billiga (gratis) vinterhjul till min 318, men det är fel stuk på fälgarna. Spacers på ca 15 mm behövs för att få ut däcken tillräckligt. Är det att rekommendera? Finns det inte risk att det 'glappar'? Antar också att längre bultar behövs? ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! | |
|
Hmm 15 mm låter mycket,inget jag skulle göra iaf.Kan du inte hitta några billiga originalfäljar på skorten? hjorten |
|
|
Har provat med spacers som var 20 mm. och fick problem med vibrationer. Kanske inte händer på alla bilar men min däckhandlare sa att det lätt det blir broblem med breda plattor. Dessutom var dom dyra. Kommer dock inte i håg priset. //Stefan |
|
|
Vet inte om det är ett generellt problem, men jag fick rätt så jobbiga vibrationer när jag använde spacers. Det var min gamla 325:a -88 som skulle få snygga 16" fälgar. Jg fick aldrig ordning på det, så jag sålde dem. let the Best Machine Win! |
|
markus00 |
Det finns ju spacers som bultas fast i navet och sen bultas fälgen i spacern. Sådana ska fungera riktigt bra. |
|
Satsar du på spacers med centrumstyrning så får du nog inga problem! Synd att dom säkert skulle kosta lika mycket som ett par nya vinterdäck, om du inte har möjlighet att göra ett par egna... Tyvärr (?) har jag inte detta problemet med min bil. Finns det spacers som miskar spårvidden....? |
|
|
tack för svar och synpunkter. verkar som det vettiga är att sälja däcken till till någon med en bil där dom passar och ta dom pengarna att köpa några som passar till min 318. ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.