|
|
|
|---|---|
|
Tja, Höger "blinkers" i sidospegeln har slutat funka och enligt idrives instruktionsbok är det en trasig LED och jag ombeds att kontakta BMW service. Någon annan som råkat ut för detta? Bilen har hunnit bli 26 månader så jag antar att garantin precis gått ut, hoppas dom tar notan för ev åtgärd. | |
|
Vagnskadegarantin gäller ju i 3 år. Ta en slägga, slå lite lätt på backspegeln och se det som en ex. parkeringsskada? ;) Länk |
|
|
Det brukar vara rätt hög självrisk på vagnskadegarantin. Kolla upp det innan du tar till släggan. |
|
| Snåla BMWsom inte har tre år nybilsgaranti, bara två. Dock slutade lampan funka inom tiden för garantin så jag påpekar det vid nästa servic. Orkar inte lämna ifrån mig bilen en hel dag för en sketen lampa, har redan varit inne npgra gånger för åtgärder eller vad det heter. | |
|
Det är bara så att du kan bevisa att det hänt inom garantitiden, om de är tjuriga? Annars kan det kanske gå att hitta något beg på wwwlaga.se alt www.bildelsbasen.se. Vill du köpa nytt kan man hitta många prylar på antingen brittiska eller tyska ebay för halva priset utan problem. Dock så tror/hoppas jag inte bmw är så griniga ang garantitiden i ditt läge, lycka till! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.